Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En god licks bok?


blue_face

Anbefalte innlegg

Har i en stund vært hypp på en licks bok, så er det noen som kan anbefale en bok? Er ikke hypp på og ronke for og si det sånn, men sånne korte licks som jeg kan putte inn når jeg improviserer.

Og så lurer jeg på en ting, er det smart og ha en for blues, og en for rock?

men hvis noen vet om en bok, så please post...

Neier og takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel egentlig anbefale å kjøpe f.eks en satriani bok eller en vai bok (om du takler sånnt teknisk vet jeg jo ikke no om) og ta licks ut av den som du liker , men da blir det jo rip-off faktoren .. Du kan som regel aldri bruke licks du finner steder , men modifiser litt på de. øv på dem og finn på lignende ting selv seinere..

En annen ting jeg vil anbefale deg er en bok av Frank Gambale (fusion gitarist) som heter "Improvisation made easier" . Låner denne boka selv og den er ganske kjekk. Den går igjennom alle de modale skalaene , altså da 7 stk. (lurer på om det er et par til ekstra. husker ikke). For hver mode får du alle posisjonene du bør kunne , mange variasjoner på akkorder den moden funker over og et par sider med licks. Lickene er både over en chord og lengre licks som går over flere chorder. Veldig mye å hente på et viktig tema ..

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult. Takk for tipset!

Ja her og, sinnsykt bra du skrev det for jeg har en god del bøker, alt fra Blues til Satriani - Flying In Blue Dream og jeg har jo ikke tankt på at det er mange licks i de bøkene, og da får jeg jo mine favoritters Licks... Veldig bra :D

Du mener jeg takler det jeg kan av Satriani Hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vel egentlig anbefale å kjøpe f.eks en satriani bok eller en vai bok (om du takler sånnt teknisk vet jeg jo ikke no om) og ta licks ut av den som du liker , men da blir det jo rip-off faktoren .. Du kan som regel aldri bruke licks du finner steder , men modifiser litt på de. øv på dem og finn på lignende ting selv seinere..

En annen ting jeg vil anbefale deg er en bok av Frank Gambale (fusion gitarist) som heter "Improvisation made easier" . Låner denne boka selv og den er ganske kjekk. Den går igjennom alle de modale skalaene , altså da 7 stk. (lurer på om det er et par til ekstra. husker ikke). For hver mode får du alle posisjonene du bør kunne , mange variasjoner på akkorder den moden funker over og et par sider med licks. Lickene er både over en chord og lengre licks som går over flere chorder. Veldig mye å hente på et viktig tema ..

Nilsefix

Det er 7 moduser hver for dur, moll og harmonisk moll... Du finner de med samme fremgangsmåte, men voicingene er veldig annerledes og mer interessante, Superlokrisk= 8) ..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Frank Gamable med "Improvisation made easier" gående på Imesh(nedlastningsprog.)

Den kom til 99% her om dagen og så for den sleipe jævelen som jeg lasta ned oss av nettet...ahh..er det mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lasta ned Chobuilder av Frankern da + ei bok som heter speed picking. Lasta ned den demoen til GP4 som du sa Morten! Funka fint å åpne Rock Disipline inni der! Men hvem er den syke mannen/dama som har lagt det inn i GP? Det er jo 3 stemt gitar noen plasser...ahh for et arbeid blir helt sliten av å høre på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.