Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blues/Rock riff?


Knopfler-fan

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må hive meg med på Knopflerfans side her. Steve Vai er kanskje en teknisk bedre gitarist enn Mark Knopfler, men det Knopfler gjør har så ekstremt mye sjel (og han sverger fortsatt til aldri å bruke plekter :wink: )

Og det er sjelden du tar Knopfler i å bedrive ren skalajukking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknisk sett så er selvsagt Vai bedre enn Knopfler... Eller, det er alt etter som du ser det. La vai prøve de samme tingene som knopfler gjør UTEN plekteret sitt... Men selvsagt, hvis du måler hvor god en gitarist er på antallet toner i sekunder, så er vel vai bedre enn knopfler.....(???) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men selvsagt, hvis du måler hvor god en gitarist er på antallet toner i sekunder, så er vel vai bedre enn knopfler.....(???) ;)

litt teit ting å si når jeg stadig vekk er den som argumenterer MOT at raskhet teller i det hele tatt.. Det som jeg liker med vai er de sjukt fine melodiene hans , vibratoen hans , stemningene i musikken hans og hvor vanvittig gjennomført det er .. Så , han har en del soloer som går litt raskt , men det er ikke det han bygger seg opp på , sånn som malmsteen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nilsefix:

Håper ikke du tror at jeg kan utenatt hva alle gitaristene her på forumet mener om f eks dette med hvor viktig fart er...

Derfor husker jeg heller ikke hva akkurat du står for utover det du skriver i akkurat denne tråden. Sitter liksom ikke på forumet hver dag. Men de fleste som liker Vai har jeg forstått det som liker ham på grunn av den enorme teknikken... Men at du beundrer ham av andre grunner respekterer jeg fult og helt, men DET var ikke lett for meg å vite ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.