Web Analytics
Gå til innhold
evenlegit

Aktiv bass uten bryter

Anbefalte innlegg

Har en fender mexico (deluxe? Ihvertfall en modell som kun var i produksjon i 3 - 4 år) 5 strengers bass som har aktiv preamp i seg. Har ikke åpnet å kikket inni den enda, men noe som er helt sikkert er at det ikke er noen passive og aktiv bryter på den. Så tanken er å montere en slik bryter, men jeg er ikke sikker på hvor den skal plasseres. Noen forslag ? Hadde vært kult å sleppe å borre i kroppen så kunne tenke meg å benytte meg av en slik push/pull pot knapp som bryter for aktiv og passive.

Om ønskelig kan jeg sikkert åpne den å legge ut noen bilder hvis det skulle gjøre det hele enklere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok ikke så enkelt om ikke preampen er designet for aktiv/passiv mode slik som for eksempel Bartolini men du kan jo først sjekke om den fungerer som passiv uten mod ved å koble ut batteriet. Funker det er det en enkel sak å sette inn en miniswitch som slår av og på batteriet, evt bytte en av tonekontrollene til et potmeter med DPDT switch dersom du ikke vil drille i kontrollplaten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.