Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil gjern ha tips fra alle sammen


simmons

Anbefalte innlegg

Snart 30..? Grattis.. Da er det jo på tide at du blir voksen og melder deg inn i 7`er klubben. :lol: Det ligger en fantastisk Schecter Loomis 7 strenger til salgs her på forumet.

Løp og kjøp... Er selv helt sjuk etter å kjøpe denne, men finanskrisen har satt sine spor :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4sound har jo samme pris i butikkene sine som de har i nettbutikken, så hvis du feks skal ha deg am. standard strat, får du de for 12.450 kr der nå. Så ville ha sjekket det ut hvis du har en butikk i nærheten som er partner med dem.

Endret av Taxidriver
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker om å være uheldig med de 40.000kroners Gibsonene dine!!! :blink:

.......Må bare legge til at jeg har en som kostet 25.000,- for 8 år siden og en CS som kostet 22.000,- for 3 år siden, og har ikke hatt tilsvarede feil på noen av dem. Har også prøvd mange Les Pauler i Historic-serien, og ikke oppdaget noe lignende på dem heller. Men når jeg tenker meg om, prøvde jeg en Firebird som hadde litt slakk i en stemmeskrue en gang, men den hadde veil.pris på 15.000,- ......

Ja jeg er ikke særlig fornøyde med Gibson. Nå må jeg også bare si at det ikke holder å prøve en gitar for å finne slike feil bestandig. Dette var ting som ble lagt merke til en stund inne i eierskapet :D Har prøvd mange gode LP'er også, men har ikke vært heldig nok til å eie en... Og flere forsøk blir det ikke, jeg har en drit sliten gammel Epi-LP som jeg synes holder bedre stand enn de Gibson's jeg har eid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er ikke særlig fornøyde med Gibson. Nå må jeg også bare si at det ikke holder å prøve en gitar for å finne slike feil bestandig. Dette var ting som ble lagt merke til en stund inne i eierskapet :D Har prøvd mange gode LP'er også, men har ikke vært heldig nok til å eie en... Og flere forsøk blir det ikke, jeg har en drit sliten gammel Epi-LP som jeg synes holder bedre stand enn de Gibson's jeg har eid..

Tror jeg ville lagt merke til både skeiv hals, feilfilt nut og brumming i elektronikk etter forholdsvis få sekunder med gitaren i fanget...

Nå synes jeg du er streng :)

Desuten har jo LP mer Rock'n Roll mojo en noen annen gitar B)

Ta det helt med ro! Lenge siden jeg sluttet å høre på at Gibsons er overpriset, dårlig håndtverk, crap, dårligere enn Epiphone osv. men av og til greier jeg ikke å la være og kommentere... B)

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig blandede følelser overfor Gibson. Av og til synes jeg de treffer en innertier, mens andre ganger blir jeg sittende og lure på hva i himmelens navn de driver med.

Jeg måtte prøve maaange Les Pauler før jeg endte opp med den jeg har nå, og jeg ville ikke betalt halvparten av det butikken skulle ha for de fleste av dem. Mest fordi jeg rett og slett ikke aksepterer sånne "slurvefeil" på gitarer i den prisklassen.

Selv om det bare er kosmetisk så synes jeg ikke det er greit på gitarer til 20.000 +..

Men den jeg endte opp med er til gjengjeld fantastisk :D (spesielt etter at jeg fikk bytta ut mikkene :P )

Og det er jo veldig få gitarer (om noen) som er mer rock'n roll enn en Les Paul da :)

Endret av M.A.K.S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEisann

Det skal lønne seg å bli 30 år sier de men jeg vet ikke om det er så staselig :) Tiden går å det er ett faktum om 14 dager at tiden går altfor fort :)

Budsjettet er ca 12 000 kr for ny gitar å jeg lurer på hva som er fornuftig å kjøpe?

Er det trygt å få sendt en gitar over fra USA? Da får jeg nå naturlig nok muligens "mere" gitar for pengene med en lav dollarkurs

Håper på noen svar her

K L

Unge mann! Grattis med at du ikke er kommet lenger enn 30. Sjøl tikker jeg mot 58, og enten du trur det eller ei, så er livet minst like bra som for 30 år sida. No worries!! Faren med å bli voksen, eller komme seg opp i passe alder som jeg foretrekker å kalle det, den er sterkt overdrevet :D

Jeg har hatt Am. Std. Tele, og en HW1. Eneste forskjellen er egentlig pups og finish. Og om du ikke er sikker på hva du egentlig ønsker deg, så er min anbefaling å kjøpe enten ei brukt rifle, eller en HW1. Kjøper du en Am. Std. eller det som dyrere er, og ikke blir fornøyd, ja da er du desverre dømt til å tape penger. Har du holdt deg i budgetsegmentet, så kan du kanskje til og med klare å få tilbake omtrent det samme ved innbytte, om du vil handle deg opp.

Alternativt ville jeg vel spart litt til, og gått for en Music Man ;)

Og mitt aller aller beste og viktigste tips. Dersom det handler om en gitartype du er ukjent med, så prøvespill før du kjøper.

B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.