Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vil gjern ha tips fra alle sammen


simmons

Anbefalte innlegg

HEisann

Det skal lønne seg å bli 30 år sier de men jeg vet ikke om det er så staselig :) Tiden går å det er ett faktum om 14 dager at tiden går altfor fort :)

Men jeg skal kjøpe ny gitar ihvertfall, jeg har fra før av den Fender Superchamp XD forsterkeren + en Gibson Les Paul BFG

BFG`n er ett udyr å en FANTASTISK gitar til en billig penge mener jeg, ampen er spennende å jeg tror ikke naboene takler noe større enn den så jeg lar den være.

Men Superchampen er i å for seg meget bra den også

Ellers har jeg mye pedaler og rare ting jeg har kjøpt opp igjennom årene

Har spillt gitar så og si hele livet å spiller det meste å jeg tenker egentlig på en Strato USA

Nok om meg nå da

MEn hva om noen deler sine erfaringer her med sine modeler her, er jo så mange forskjellige både fra gibson, fender, +++++

Alle erfaringer av intr samma hvilken sort det er

Budsjettet er ca 12 000 kr for ny gitar å jeg lurer på hva som er fornuftig å kjøpe?

Er det trygt å få sendt en gitar over fra USA? Da får jeg nå naturlig nok muligens "mere" gitar for pengene med en lav dollarkurs

Håper på noen svar her

K L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Flott tilbakemelding, takk :)

Hva med de mikkene som er satt inn i den der? Fender noiseless

En annen ting : Fender Standard vs den "billige" Highway 1, noen som har erfaringer her?

Så i Kristiansund at den fender highway 1 var meget rimelig

Mye mas her men synes det er greit å høre før jeg kjøper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd HW1-gitarer, men jeg eier selv en HW1 Jazzbass (den gamle typen), og den er fullt på høyde med det jeg har prøvd av Am.Std Jazzbass, så om gitarene er like gode i forhold så fungerer de knall. HW1 har vel også blitt oppgradert etter at jeg kjøpte min også.

Men det er jo igrunn best å bare prøve. Har du lyst på en strat, prøver HW1 og finner ut at du synes den er knall, så er det jo ingenting som er bedre enn det! Og liker du Am.Std bedre, så kjøper du en Am.Std om du har penger til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar

Den suhr er det mange som snakker om her :) Er nok en enorm gitar

Men uansett er stratocaster vansklig slå fra seg helt

Det er så mange modeller

Hva er feks forskjellen på en deluxe og en Standard?

Samt det er hot rod og vintage

Leser det som kan leses om de men hva sier dere inne her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan verken mye om Fender eller Gibsons årsmodeller og +/- med de forskjellige årgangene så akkurat de merkene skal jeg holde meg unna. Jeg kan forøvrig anbefale Music Man og Parker som gitarmerker. Jeg har eid begge deler samt Fendere og Gibsons, og må helt ærlig si at de overgår Fender/Gibson med god margin. Det gjelder både byggekvalitet og spilleglede. De er riktignok ikke like ikoniske, og ser ikke like "klassisk" ut dog.

Har eid et par Gibsons i 20 til 40.000kr-klassen, men det er alltid noe som er dårlig utført under bygging som ødelegger hele opplevelsen rundt gitarene. Feilfilt nøtt, brummete elektronikk, hullcovers som ikke passer helt, skeive halser osv... Det skal ikke være slik på en gitar overhodet, langt mindre på en i den prisklassen.

De dyre Fendere jeg har prøvd var fra CBS-tida så jeg skal ikke prate så mye om disse, da jeg har forstått at de var av en lavere klasse en dagens Fendere.

Parker er det gitarmerket jeg har prøvd (og eid forsåvidt) av best byggekvalitet. Nesten så det ble klinisk å spille på. Hver minste lille tenkelige detalj var helt perfekt, og spillegleden var helt RÅ! Den ble byttet ut fordi den var for lettspilt (if that makes sense), men det var ikke gitaren for meg rett og slett. Halsene på USA-modellene er avstivet med karbonfiber-rods i tillegg til truss-rod noe som gjør halsen unormalt stiv. Dette gjør at gitaren har et unikt lavt strengedrag, nesten på linje med nylonstrenger. Helt utrolig å spille på.

Music Man er akkurat det. Alt man kan ønske seg i en gitar. Veldig musikalse instrument, om du skjønner. De oppfordrer til mer spilling. Har ingenting å utsette på byggekvaliteten her heller. Tradisjonelle materialer er brukt på disse. Valget mitt kom ned til en Lukather og Petrucci, og jeg endte på Petruccien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eid et par Gibsons i 20 til 40.000kr-klassen, men det er alltid noe som er dårlig utført under bygging som ødelegger hele opplevelsen rundt gitarene. Feilfilt nøtt, brummete elektronikk, hullcovers som ikke passer helt, skeive halser osv... Det skal ikke være slik på en gitar overhodet, langt mindre på en i den prisklassen.

Du snakker om å være uheldig med de 40.000kroners Gibsonene dine!!! :blink:

.......Må bare legge til at jeg har en som kostet 25.000,- for 8 år siden og en CS som kostet 22.000,- for 3 år siden, og har ikke hatt tilsvarede feil på noen av dem. Har også prøvd mange Les Pauler i Historic-serien, og ikke oppdaget noe lignende på dem heller. Men når jeg tenker meg om, prøvde jeg en Firebird som hadde litt slakk i en stemmeskrue en gang, men den hadde veil.pris på 15.000,- ......

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...slutter aldri å forundre meg over at Gibson ikke greier å lage binding som går i ett med kroppen og halsen jeg. Det er (i alle fall på de jeg har prøvd) alltid en følbar kant i overgangen mellom binding og treverk. Går ikke utover spillbarhet eller noe, men synes det er rart....

Endret av rocktrond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...slutter aldri å forundre meg over at Gibson ikke greier å lage binding som går i ett med kroppen og halsen jeg. Det er (i alle fall på de jeg har prøvd) alltid en følbar kant i overgangen mellom binding og treverk. Går ikke utover spillbarhet eller noe, men synes det er rart....

Hmmm. Måtte sjekke det også på mine nå. På begge halsene var overgangen helt glatt, mens på kroppen på den som har binding, kunne jeg kjenne en overgang i og med at treverket er lakkert og bindinga ikke. Begynner å lure på om jeg har vært ekstremt heldig med dem. Jeg kommer i hvert fall ikke til å vurdere flere Gibbos, da jeg etter hvert har skjønt at de ikke er verdt strengene de leveres med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.