Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Knittring


El Anders

Anbefalte innlegg

Hepp!

Gikk til innkjøp av et Native Instruments Audio 1 lydkort og et par genelec monitorer etter jeg kjøpte en Axe PX!

Jeg plages med knittring og hakking i monitoring både når jeg hører musikk eller når jeg spiller gitar!

Jeg har kjørt genelc høytalerne rett inn i AxeFX og da er det ikke noe problem så jeg antar det har noe med lydkortet og gjøre?

Jeg sendte inn lydkortet til butikken men de fant ingen feil og jeg begynner å bli forbanna :)

Kjører Vista nå for tiden men har forandret slik at den skal yte "optimalt" selv om Windows 7 er på tur i posten!

Noen tips?

Endret av El Anders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med knitring er et kjent problem hvis du ikke har kaibrert bufferen din til den ytelsen maskinen klarer. Altså- juster på bufferstørrelsen, ev. la et lydprogrammet gjøre det automatisk hvis det har en slik funksjon innebygget.

Skru av automatisk defragmentering av maskinen din, og gjør det manuelt. Det lønner seg også å koble seg fra nettet og skru av antivirusprogrammmet. Da frigjør du masse ressurser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laptop ja, skal nok kjøpe en god stasjonær pc etter jul!

Har juster strømstyringen og skudd av automatisk defragmentering!

Det med kalibrering av bufferen har jeg ikke prøvd. Usikker på hvordan jeg gjør det?

Det knitrer og hakker bare når jeg hører på musikk i iTunes eller Mediaplayer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan man justerer bufferen er veldig vanskelig å svare på generelt, da det ofte gjøres i softwaren til lydkortet, og da er det forskjell fra kort til kort. Jeg kan svare på hvordan jeg gjør det, jeg lar Asio multimedia setup som følger med Cubase ta seg av det. Kikk litt i driveren til lydkortet. Jo større buffer, jo mer latency. Litt av gangen holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.