Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Et luksusproblem- Epi black beauty


Anbefalte innlegg

Jeg har, som vi sier på innlandet, "vørti ved" en Epiphone Black beauty. En sånn med tre pickups og gull og glitter. Gitaren er teknisk sett oppunder lytefri, og har veldig få feil til å være en brukt gitar. Altså type "strøken brukt".

Jeg må bare innrømme at det er LP nummer to jeg ikke blir venner med. Det er noe feil med halsvinkelen, og jeg synes den er død akustisk, lyden er matt, jeg liker den rett og slett ikke. La meg føye til at jeg ikke tror det er noe feil på den i det hele tatt, det er bare jeg som ikke kommer overens med modellen.

Da har jeg to valg, og vil bare si med en gang at jeg ikke trenger å tenke på økonomi. Jeg har råd til å beholde den, eller jeg kan selge den og bruke pengene på noe annet morsomt.

Valg 1:

Legge den ut for salg, og tjene noen kroner på salget.

Valg 2:

Modifisere gitaren. Jeg har litt av hvert i roteskuffen, og ser for meg at det kan bli flott med nye stemmeskruer, har noen lockingtuners fra Planetwaves som passer fint. Videre vet jeg at jeg for eksempel har et par SD- pickups liggende og slenge, en DiMarzio ToneZone, en GFS bladepickup, og kanskje noe annet også. Det er viktig at jeg får gjemt erstatningspickupene under gulldeksler, da utseendet jo er noe av poenget med gitaren.

Videre har jeg veldig lyst på en gitar med en P90 på, så da er vel en P94 noe å sette på denne?

Altså- da ender jeg kanskje opp med en Epi som er "ulv i fåreklær", det vil si at den ser ut som en vanlig umodifisert gitar, men at den er noe råere enn en standardmodell. Eller er det bortkastet? Blir det fortsatt bare en Epi, som kanskje blir verdt mindre enn hvis jeg ikke klusser med den, eller er det verdt et forsøk?

Jeg vet at den eneste som sitter med fasitsvaret er meg, men har som sagt problemer med å bestemme meg på hva som er det lureste.

Hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dine kunnskapar: behold gitaren og set ditt personlige preg på den! :) Du har så mange gitarar at det umuleg kan skade med ein til ;) Personleg så syns eg at det blir noko for voldsomt med tre humbuckers (utsjåandemessig...), men det er jo ein smakssak :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er som du selv vet en mann som trenger hjelp. Det er derfor du spør :)

Selg den! Du har jo allerde konkludert med at deres uvennskap skyldes manglende spillbarhet for labbene dine.

På samme måte som jeg ikke blir noe bedre mann av å ta på meg skjørt og leppestift vil denne gitaren tilpasse seg spillestilen din med nye stemmeskruer og pupper med god lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, varför inte sälja den och köpa en annan gitarr som du liker.. eller byta den? Om jag skulle bruke tid på att fixa en gitarr så skulle det vara en gitarr som jag i utgångspunkt tyckte om. Jag har en Epiphone Black Beauty (med Gibson 57 pickups) och det låter jättebra så om det bara är ljudet du inte tycker om så kan du ju byta mickar till nåt som passar dig bättre. Men jag får intrycket av att du inte är förälskad i gitarren och då är det kanske inte så mycket vits, eller? Kanske du helt enkelt inte är en Les Paul-man? Varför gifta sig med någon du inte ens en gång vill ha en love-affär med?

.. men det skadar absolut inte att ha en gitarr till :) .

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke poenget med å modifisere noe du med rimelig stor sannsynlighet ikke kommer til å bruke mye tid til å spille på. Det er noe med gitarer og førsteinntrykk...

Selg den som den er, og prøv heller noe annet.

Edit: Når jeg modifiserer gitarer, gjør jeg det på gitarer jeg allerede liker med mål om å få dem enda et hakk bedre, og enda mer etter mine preferanser.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke liker gitaren så godt i utgangspunktet, så blir den ikke bedre med "nye lykter og spoiler"

Denne gitaren kan du jo faktisk få litt for på bruktmarkedet, så bruk litt tid på å selge den og begynn å kikk etter f.eks en Greco på e-bay. Det blir noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at du ikke er fornøyd med gitaren fra før av i forhold til spillbarhet, vil jeg foreslå at du selger LP'en og tar inn f.eks. en jazzmaster med saopbars (hvis p90 er noe du kunne tenke deg, så syns hvertfall jeg jazzmasteren er en fet p90 gitar).

Har fått inntrykk av at du sitter på en mengde gitarer fra før av så kanskje du allerede har en jazzmaster, og da blir jo forslaget dumt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for råd. Får gå i tenkeboksen.

Bare så det er nevnt, jeg tror ikke at det er noe feil med dette eksemplaret. Halsen er rett, den stemmer 100% i bånd, strengehøyde er meget lav, i det hele tatt- finner ikke noe å sette fingeren på. Det er bare meg og LP som er problemet. Får tygge litt på det et par dager.

evenlegit- takk for tipset, men jazzmaster er ikke en gitar jeg har lyst til å eie. Men kanskje en SG med p90 hadde vært tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.