Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Fender HM Strat


Sortulv

Anbefalte innlegg

Har sett litt på denne HM Strat-serien til Fender, som forøvrig er gått ut av produksjon.

De ser ut som tøffe gitarer, men skulle gjerne ha visst litt mer om dem. Har noen av dere støtt på disse noen gang, og hva er i så fall deres erfaringer?

Sånn ca. hvor mye burde et pent brukt eksemplar være verdt, og hvordan er de sammenlignet med normal Stratocaster?

Etter å ha søkt gjennom forumet fant jeg ingen tidligere tråder om dette emnet, så startet like så godt en selv.

FENDER HM STRAT STRATOCASTER USA - eBay (item 130345624669 end time Nov-29-09 21:00:50 PST)

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på denne HM Strat-serien til Fender, som forøvrig er gått ut av produksjon.

De ser ut som tøffe gitarer, men skulle gjerne ha visst litt mer om dem. Har noen av dere støtt på disse noen gang, og hva er i så fall deres erfaringer?

Sånn ca. hvor mye burde et pent brukt eksemplar være verdt, og hvordan er de sammenlignet med normal Stratocaster?

Etter å ha søkt gjennom forumet fant jeg ingen tidligere tråder om dette emnet, så startet like så godt en selv.

FENDER HM STRAT STRATOCASTER USA - eBay (item 130345624669 end time Nov-29-09 21:00:50 PST)

Det er ganske bra gitarer, Har en temmelig tynn hals. Pickupene er gode men er ikke særlig 'hotte'

Dersom du vurderer å kjøpe en bør du finne en ganske original og komplett da det er forholdsvis vanskelig og dyrt med reservedeler til disse. Tenker da mest på Kahler floyden of knottene.

De fleste er antakeligvis laget i Japan selv om de har en USA halsplate. Noe som gjør at mange selgere oppgir at de er made in USA.¨

Linker til et par sider:

http://www.strat-central.com/japan.htm

http://members.cox.net/jim.hintzen/Gallery.html

530282.jpeg

Endret av hkurt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske bra gitarer, Har en temmelig tynn hals. Pickupene er gode men er ikke særlig 'hotte'

Dersom du vurderer å kjøpe en bør du finne en ganske original og komplett da det er forholdsvis vanskelig og dyrt med reservedeler til disse. Tenker da mest på Kahler floyden of knottene.

De fleste er antakeligvis laget i Japan selv om de har en USA halsplate. Noe som gjør at mange selgere oppgir at de er made in USA.¨

Linker til et par sider:

Strat Central - Japan

Gallery1

530282.jpeg

Om de fleste HM Strat'ene er bygd i Japan, kan vel dette medføre at man ender opp med å betale mer enn disse gitarene er verdt, når selgeren påstår det er en USA-produsert strat?

Den ebay-annonsen jeg linket til er oppgitt som en Fender USA-modell, men startbudet ser ganske rimelig ut...

Det er egentlig ikke jeg selv som har planer om å kjøpe en slik, men en venn av meg vurderer et innkjøp, men er litt i tvil om hvor mye det er verdt å gi for denne typen modell. Samt at emnet interesserer meg, da.

Når du sier at det blir vanskelig med reservedeler, tenker du altså på Kahler-vibratoen - er dette systemet blitt skjeldent med åra, eller dreier det seg om en utgått modell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett de aller fleste har den startpris på 400-500usd slik du viser til på linken. Men er noen både dyrere og billigere.

Har inntrykk av at perioden 85-90 er det noe diffust på en del modeller om de enten er laget i japan eller usa.

En av sidene jeg henviste til mente a serienr som starter med en E er usa modell. Om dette stemmer vet jeg ikke.

Den vibben det finnes flest av på disse modellene er Kahler spyder som ikke blir produsert lenger, og kan by på problemer å få tak på reserve deler, Er en side som heter www.kahlerparts.com som har noe, men er forholdsvis dyrt.

Så ut til å være et ganske fint eksemplar i linken, men har uoriginal vibarm.

Men for all del, det er gode gitarer og dersom det ikke er så farlig om den er uoriginal så er det temmelig sikkert mulig å bytte til original floyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett de aller fleste har den startpris på 400-500usd slik du viser til på linken. Men er noen både dyrere og billigere.

Har inntrykk av at perioden 85-90 er det noe diffust på en del modeller om de enten er laget i japan eller usa.

En av sidene jeg henviste til mente a serienr som starter med en E er usa modell. Om dette stemmer vet jeg ikke.

Den vibben det finnes flest av på disse modellene er Kahler spyder som ikke blir produsert lenger, og kan by på problemer å få tak på reserve deler, Er en side som heter www.kahlerparts.com som har noe, men er forholdsvis dyrt.

Så ut til å være et ganske fint eksemplar i linken, men har uoriginal vibarm.

Men for all del, det er gode gitarer og dersom det ikke er så farlig om den er uoriginal så er det temmelig sikkert mulig å bytte til original floyd.

Ja, jeg skjønner. Skriften er en anelse utydelig, men på et av bildene i Ebay-annonsen ser det ut som om serienummeret er: E930999. Da kan den altså - om utsagnet på den websiden du linket til stemmer - være amerikanskprodusert.

Å skifte ut trem'en til et annet Floyd Rose system er selvsagt mulig, men jeg tviler på at det blir aktuelt med det første, ihvertfall. Vennen min er ganske ny til elgitarer, så da måtte det nok isåfall bli å sende den inn til en gitarreparatør.

Den første der ser nesten ut som Charvelen min :D

Fikk litt slike assosiasjoner, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at du må betale så fryktelig mye for noen av 80 talls "heavy" modellene, enten de er laget her eller der da de ikke akkurat er umåtelig populære. Kvaliteten på USA vs Japan tror jeg er hipp som happ, tviler i alle fall på at de Japan bygde er noe dårligere, med mindre du kjøper noe ræl med "photoflame" hals eller no'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.