Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Little Wing , G3 2003 dvden!


Nilsefix

Anbefalte innlegg

...dessuten er ikke Satriani god teknisk.

Ta det tilbake! NÅ! :lol:

Men alvorlig talt...du har jo seriøst ikke peiling! :roll:

Hva? Greit nok, eg tok litt hardt i men, han er ikke NOE spesielt når det gjelder teknikk, seriøst, alle som har spilt gitar en stund og begynt med litt shredding og litt vanskelige ting klarer det Satriani gjør. Ikke kom her og si at tre og seks-noter per streng med legato er vanskelig i shredstandarder. Opp mot de som virkelig HAR god teknikk (Romeo, Angelo, Petrucci, Fortè, Holdsworth) og enda mot de som ikke er like gode på teknikk som de forrige (Malmsteen, Eric Johnson, Timo Tolkki), har Satriani per definisjon IKKE god teknikk når jeg samenligner han med disse ihvertfall. Satriani har i alle tilfelle ikke kommet med noe enda som ligger for høyt på lista for meg til å spille når det gjelder teknikk.

Men eg skal gå med på å si at han ikke har VELDIG god teknikk i forhold til mine sammenligninger. Før du kommer og bryter ut med at eg ikke har peiling, bør du kanskje sjekke ut noen av de VELDIG VELDIG teknisk gode gitaristene eg har nevnt ovenfor, så kan du kanskje du forstå hva eg mener....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Meget bra innlegg Ursa! :D

(Godt å se at det kommer noen gullkorn blandet inn i all annen tullposting her.)

Vil bare påpeke noen småting om Satch og teknikken hans. Han har legato som en stor del av sin forse, men samtidig er han utrolig stødig på teori. Tenk i linjene til pitch axis. Ikke mange som kan spille i pitch axis uten at det låter fjas. Jeg har spilt noen Satch låter fra ungdomsskolen og oppover. Og det er enkle melodier, grei bass og trommer, men soloene er jo håpløse å covre 100%. Om dette kommer av teknikk alene, eller mange småting her og der skal være usagt. Men å påstå at Satriani ikke har (hatt) en fenomenal teknikk er langt over kanten vil jeg si, han er tross alt snart 50 år. Noe forfall må være lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@The Euphor: Selvføgelig skal noe forfall være lov, hvis det ikke var tilfelle ville jo Malmsteen vært en ren kriminell :lol: , men jeg synes likevel at Satriani gjør legato-greiene litt for lite variert og spennende, det er litt for mye av trioler og sekstoler det går i der i gården for min del...Folk som Shawn Lane (RIP) og Bret Garsed synes jeg gjør legatoteknikken mye mer flytende og interessant.

jau ... mer enn han sådan..

...Sier en som mener SATRIANI har bedre teknikk enn Petrucci...Det er ikke slik at eg har noe særlig sans for Petrucci sin spilling(selv om det gamle var knallbra), men å si at satriani har bedre teknikk enn ham er jo helt på jordet....Jeg er derimot enig med deg Nilsefix i at Angelo er for mekanisk og at hvis det er resultatet av hans higen etter den teknikken, så er den standarden ikke ønskelig. Likefullt er jeg er av den tro at en god teknikk ikke nødvendigvis må komme på bekostning av det musikalske, et godt eksempel er jo Vai selv! Forresten Nilsefix, er du fra vestlandet? "Jau" er jo et vanlig strileuttrykk, slik som eg pleier å snakke utenom på nettet... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.