Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Little Wing , G3 2003 dvden!


Nilsefix

Anbefalte innlegg

Har holdt meg i bakgrunnen med dette Yngwie snakket, men må si meg enig med deg Ursa.

Har sett den Evil eye med alcatrazz og den er utrolig.

Syns ikke Yngwie var så ille på G3-2003 jeg, syns det var litt tøft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Godt innlegg ursa, må innrømme at personlig e eg litt lei av malmsteen og vai diskusjoner, men men... Får komme med min mening likevel. Malmsteen har tendens til å spille fort veldig mye, noe som e litt tøft i begynnelsen men blir litt langtekkelig etter en stund. Vai spiller og veldig mye fort, men tydelig at mannen elsker hver tone han spiller, sånt e inspirerende å se på/høre på synes eg, og mannen gjør mye kult med gitaren, mange lyder, gitaren hannes snakker. Det eg digger med satriani e at han e utrolig flink teknisk han og, men han behøver ikkje spille fort. Han får fram utrolig flotte melodier som holder et lavt tempo. Vai "skriker" kanskje, men satriani "hvisker" og snakker beroligende med gitaren sin. Kanskje litt banalt sammenligning men jaja. De e gode gitarister alle tre, med forskjellige kvaliteter, men om eg måtte ha rangert de så tror eg at eg ville valgt Satriani, Vai og Malmsteen i den rekkefølgen. Min mening i allefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i rekkefølgen din, Morten....Eller vil vel egentlig plassere Satriani og Vai ved siden av hverandre....Fordi Vai er en dyktigere musiker, og mye av det han gjør er sinnsykt bra. Han kombinerer følelse med teknikk. (Ja, her har jeg snudd på flisa. ) Men jeg liker mye bedre å høre på Satriani. Malmsten er vel en av de gitaristene jeg liker minst å høre på. Jeg setter heller på en gammel trance skive fra 90-tallet, enn å høre på han. Derfor havner han nok lang ned på lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DonnaLee ikkje misforstå, tror ikkje vai lager en tone han ikkje har lagt hele sjelen sin i. Men eg liker det at satriani klarer å "begrense seg" Han kan spille fort, men gjør detl iksom ikkje hele tiden. I en satriani sang kan hele sangen godt gå sakte, bortsett fra noen sekunder der det kommer noen raske flotte løp. Mener mannen vet når han skal spille fort og når han skal spille sakte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes soloene til Satriani ødelegger alt han har å komme med. Han har skrevet en god del melodier som er veldig veldig bra , men med en gang godeste Satch må gå utenfor melodiene blir det nesten like repetetivt som malmsteen.. samme legatoløpene (han spiller det SAMME) og de samme blueslicksa med masse bending og greier . Blir for kjedelig for meg .. og om han ikke kan improvisere godt , så er jeg ikke 100% fan..

Steve Vai , ser jeg på som et av nåtidens heller få musikalske genier. Det er så sinnsykt mange gjemte følelser og små-ting i musikken hans som du må sette deg litt inn i tankegangen hans for å få med deg. Han legger så mye sjel i musikken hans at jeg blri helt satt ut.

Han har mange veldig deilige melodiske licks i stort sett alle soloene hans , helt sinnsykt mange bra soloer .. han er kreativ , han er full av sjel , han har digg vibrato (!!!!) og lyden og tonen hans er bare kremen av krem ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nilsefix: Det er første innlegget ditt jeg har sett hvor du faktisk har utelatt at Yngwie er fullstendig bæsjeklump! Det er konge! (sagt på en positiv og veldig supportiv måte!) (og ikke ironisk!) (seriøst!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessuten er ikke Satriani god teknisk.

nja DET er jo litt å ta i . Han er jo flink på gitaren sin . Men om han bare lærer seg å legge litt mer tanker i det han spiller , så er det på god vei. man skriver ikke f.eks. Time uten å vite hva han gjør. Jeg er veldig fan av mye av det satch gjør, SBM og Crystal Planet er skiver jeg gladelig hører på , men syntes ikke det er genialt ...

sånn som Ultrazone , av vai , der er ALT så bra at jeg faktisk får frysninger , ikke mange album som gjør det :P ... et par vai skiver , et par motorpsycho skiver , en magnet skive , chess , og Lars Horntveth + litt muse .. hehe ..

Satch (og for den del malmsteen) går ikke til topps hos meg , for jeg merker ikke sjelen dems i musikken , og for meg er det det som skiller ok fra fantastisk

takk for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...dessuten er ikke Satriani god teknisk.

Ta det tilbake! NÅ! :lol:

Men alvorlig talt...du har jo seriøst ikke peiling! :roll:

kommer ann på hvem han sammenligner Satriani med.

om han sammenligner han med folk som Michael Romeo, Jeff Loomis og de gutta så har ikke satriani mye å still opp med teknisk(merk teknisk).

men jeg må si meg enig i at det var å ta litt hardt i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.