Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Little Wing , G3 2003 dvden!


Nilsefix

Anbefalte innlegg

Vil ikke si meg like kritisk som Nilsefix her, men jeg er delvis enig.

Malmsteen har som oftest en utrolig kjip lyd for mine ører,og G3 DVD'en er intet unntak. Vai har ikke like bra lyd som jeg har hørt han ha før, men det er bedre enn Malmsteens. Energi har han, ja. Men den tar til tider litt overhånd. Det passer i mine øyne ikke inn i Little Wing-greia. Han var bedre på Voodoo Chile, den er litt mer kraftig og passende for Yngwie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 95
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tja, å gi mannen en kule for pannen var vel kanskje litt drastisk. Fyren som sier at Malmsteen har noe de fleste andre mangler, nemlig flair,har jo på mange måter rett, men det er som med han der Ronaldo-fyren på Man.U, det er grenser for hvor mye du gidder å se på at en fyr mislykkes med finter før han endelig får det til. I de fleste tilfellene blir mannen grisetaklet av en tung back eller en enda tyngre stopper. Nuvel.

Jeg leste også såvidt noen som påsto at de hadde tårer i øynene etter Vai's fantastiske vokalprestasjon. HALLO? Man kan beskylde Vai for mye rart, men at han skulle være en fantastisk vokalist? Alldeles ikke. Han synger greit nok, det er ikke det, mye bedre enn gryntinga til Malmsteen, men mannen er jo åpenbart ikke noe i nærheten av vokalist. Jeg foreslår at dere alle finner tak i et liveopptak av Jimi Hendrix, så skal dere få høre sjel og noe å få tårer i øynene av.

Og Satriani spiller helt klart best på Little Wing. På alle Jam-låtene egentlig. Faktisk så spiller han best på hele DVD'n, selv om han kjeder seg litt iblant. Vai har sikkert betalt han for ikke å spille så tøft at han selv blir satt i skyggen. DET ER EN GRUSOM KOMSPIRASJON,HØRER DERE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satch er for kjedelig for at jeg skal bli helt super-fan. Men for all del , helt ok .

Jeg syntes vai synger ganske bra til tider , men hørt bedre enn Little Wing .. syntes han er en god vokalist på låter som All About Eve og Voodoo Acid , og ikke minst THE SILENCE WITHIN .. synts han synger bedre enn Cobain og Hetfield lissom :P hehe ..

nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes clean lyden på Evil Eye (G3) var litt kul, men ellers har vel Yngwie helt vanlig, middelsmådig lyd? Det er jo ikke helt jævlig lyd, men den kunne vært bedre.....

Når man ser på jammen, så ser man at Yngwie trekker seg litt unna hver gang Vai og Satch begynner med de vanskelige greiene sine..... :) merkelig...... :) Det som plager meg mest når de jammer er når Yngwie går inn for å shredde mest mulig, mens Vai og Satch spiller rolig. Heldigvis så har Yngwie lavt volum.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHAHHA ...

Yngwie HAR jo ikke tone . han har så stygg vibrato at jeg nesten kreperer hver gang han spiller .. Eneste som er kjekkt med malmsteen er at hvis du noen gang må spille en av soloene hans er det jo bare å finne en skala som passer og spille den opp og ned .. Herregud for en ubrukelig dårlig musiker og gitarist... haaaaaaahahaha så patetisk

Yngwie HAR tone, i motsetning til de andre på G3-turneen. Han beviser at han ikke trenger et tonn med effekter, kompresjon og delay for å spille knallbra. Viss du mener seriøst at Malmsteen har en stygg vibrato, så er det jammen lenge siden eg har hørt noe av tilnærmet samme grad av ignorant tullpreik. Når Malmsteen bruker vibrato, hører du (Vel, jeg i det minste) at det er han, han har en veldig karakteristisk spillestil, og "attacket" hans er legendarisk.

Herregud for en ubrukelig dårlig musiker og gitarist... haaaaaaahahaha så patetisk

Tror ikke du skal begynne å snakke om patetisk når du sier du bare trenger å lære skalaene til Yngwie og spille de opp og ned for å lære soloene. Skal forøvrig vedde skoene mine på at du aldri i det hele tatt har tord å PRØVE deg selv på en Malmsteen solo...

Når man ser på jammen, så ser man at Yngwie trekker seg litt unna hver gang Vai og Satch begynner med de vanskelige greiene sine.....  merkelig......  Det som plager meg mest når de jammer er når Yngwie går inn for å shredde mest mulig, mens Vai og Satch spiller rolig. Heldigvis så har Yngwie lavt volum.....

Kan du si meg konkret når Satch og Vai gjør "de vanskelige greine sine" på jammen? For de gjør nemlig ingenting vanskelig på jammen i det hele tatt i forhold til Yngwie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er poenget med å gjøre noe som er vanskelig?

alle kan lære seg det malmsteen gjør , bare gi dem en skala-bok en metronom og et par år på et gutterom. Det vai gjør krever litt mer tankegang , og han har en vibrato ingen kan etterligne .Vai har total kontroll på gitaren sin , 100% kontroll ... og han ER en bedre gitarist enn malmsteen , teknisk , musikalsk , og teori-messig.

uten tvil ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ENESTE Malmsteen har bedre evne til enn de to andre, er å spille fort og smakløst. Ja, mannen kan shredde, men se så jævlig ensidig det blir! Jeg føler nesten at Zakk Wylde er en mye bedre gitarist enn Malmsteen. Han shredder for det meste, men mannen varierer!!

Satch og Vai (spesielt sistnevnte) gjør låtene mer levende og tekniske med saker som heftig tone, dynamisk vibrato, smakfulle legatoer osv. Der har du mye og øve på! Malmsteen spiller fort og uvariert, der har du èn ting.

Grunnen til at jeg i det heletatt klarer og høre på Yngwie, er at han spiller klassisk musikk på en interessang måte, som gjør at gitarentusiaster får mer sans for klassisk. Slik føler hvertfall Jeg det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.