Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Akustisk bass


Rogern

Anbefalte innlegg

Det relativt begrensede utvalget jeg har testet av femstrengs kasser, fikk meg til å kjøpe en firestrenger. Uten forsterker har de jeg har prøvd en felles lyte- H- strengen har vært ubrukbar. Ikke rart, egentlig, når man tenker på kassestørrelse og slikt. Finnes det kasser, femstrengs som resonerer brukbart helt ned, altså? Uten forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp solgt min 4 strenger akkustiske bass. Jeg prøvde ganske mange forskjellige i butikker og mener at den største forskjellen på forskjellige modeller er hvor mye lyd de gir uten amp. Om du har tenkt å bruke den uten amp sammen med andre som spiller akkustisk så har dette ganske mye å si for om du vil bli fornøyd. Om du i det hele tatt får noe trøkk fra en evt. H streng er jeg veldig i tvil om.

Når dette er sagt så er det andre faktorer som kan være greit å få testet før du kjøper - f.eks halsen. Enkelte av de jeg testet hadde ganske tykk og uelegant hals å spille på.

Hvis unplugged ikke er så viktig så åpner det seg jo mange muligheter for å gå etter design og feel.

Denne er jo kul, og finnes i 5 strengs variant.

1036.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.