Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Råd om ny amp


Kim92

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nå spillt gitar en god stund og regner med å være forbi nybegynnerstadiet. Saken er den at jeg holder på å oppgradere utstyret, og trenger en bedre amp for å erstatte min "nybegynner Peavey amp". Jeg er jo student, så 5 000 er vel maks pris :mellow: . Jeg spiller mest ACDC og holder nå på med "Surfing With The Alien" av Joe Satriani B), så jeg trenger noe som passer. Gitaren jeg bruker er en Louder Guitars SGE-7000 BLK NSK el-gitar "Strat". I tilegg bruker jeg en Digitech RP50, men begge skal skiftes ut med tiden. Vurderer jo også å kjøpe en Vox Satchurator. Marshall MG50FX og MG102FX er jo innenfor budsjettet mitt, er disse noe bra?

Kim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha transitor amp vil jeg anbefale Peavey Bandit 112..Den funker gull selv om jeg foretrekker Peavey Valveking 112 som e litt dyrere men rør forsterker...Du får valveking 112 brukt for ca samme prisen som Marshall MG50 på finn.no litt pluss, minus.

Har selv valveking 112 og har hatt mg50 og Valvekingen går til topps.

Peavey ampene er stort sett veldig allsidige også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peavey Valveking er absolutt en god amp, og jeg personlig ville mye heller kjøpt en VK enn en MG.

Med det sagt skal det nevnes at VK er en åpen combo, og dermed kan man oppleve at den ikke er fullt så punchy som man kan ønske til litt hardere ting. Dette kan jo selvfølgelig løses med et eksternt kabinett etterhvert om man føler det trengs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på en rørforsterker og en vanlig forsterker? Pluss/minussider?