Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av pickup til Telecaster


Telecaster-4ever

Anbefalte innlegg

God dag! Jeg har en Fender American Standard Telecaster, men har spilt meg lei av bridge-pickupen. (bruker fortsatt den som var med gitaren.) Jeg er lei av å konstant måtte bruke neck-pickupen med Treble nesten helt avslått, og Bass på nesten fullt (jeg overdriver litt ^_^ ) for å ikke overøse bandets sound med en country-aktig twang.

Lead gitaristen i bandet spiller på en Stratocaster, og bruker nokså feit vreng. Og når min hersens country-lyd klynker til låter det aldeles motbydelig, noe som fører til at jeg må slå på utrolig mye bass!

Jeg har tenkt å skaffe meg en ny bridge-pickup. Har sett på Seymour Duncan sin Little '59, og synes den virker lovende.

Er det noen her som har prøvd den, eller noe annet lignende som kan uttale seg om hvordan det låter? Har hørt litt lyd-eksempler på YouTube og sånt, men man kan aldri få nok informasjon eller synsvinkler. :)

PS: Vi spiller ikke direkte heavy. Vi ligger vel midt imellom Creedence og Iron Maiden, tror jeg. :P Et slags Green Day-aktig sound, egentlig, kanskje en tanke mer heavy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Little 59? Sikker på at du vil ha «mikro-humbucker» da? Det vil låte TEMMELIG annerledes, og ikke Tele i det hele tatt... Vurder Quarter Pounder eller signaturpickupen til Jerry Donahue når du først er inne på Duncan :)

Telecaster er beintøft til rocka ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv denne : Alnico Fatbody 10K OVERWOUND Tele Bridge Pickup

Låter fortsatt Tele selvsagt, men dette er noe helt annet enn de rimelige Fender pickupene og den koster nesten ingenting. Beste litt "Hot'e" billig pickupen til Tele jeg har prøvd.

Funker både på Marshall og Fender amp'er (og dermed stort sett også alt annet, med andre ord)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode svar her. Ikke missforstå meg, jeg elsker Telecasteren min. Det er definitivt den tøffeste gitaren (etter min mening), det er bare at jeg synes det blir litt vel mye twang. Har jo så smått begynt å spare til en Marshall Vintage Modern 2266C amp. Regner med at den vil hjelpe til med å løse problemet mitt. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.