Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Buzz Feiten tuning system


KristianF

Anbefalte innlegg

Sitter å småfunderer på å handle meg en Anderson Classic, men såg at en av dem jeg såg på hadde Buzz Feiten tuning system.

Skal ærlig innrømme at jeg aldri har prøvd en gitar som har det, iallefall ikke som jeg konsekvent har lagt merke til..

Regner med noen her inne har erfaringer med det, Debris, Gluke etc? :)

Alle svar blir satt pris på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å småfunderer på å handle meg en Anderson Classic, men såg at en av dem jeg såg på hadde Buzz Feiten tuning system.

Skal ærlig innrømme at jeg aldri har prøvd en gitar som har det, iallefall ikke som jeg konsekvent har lagt merke til..

Regner med noen her inne har erfaringer med det, Debris, Gluke etc? :)

Alle svar blir satt pris på :)

Har det på Suhr T'en. Skal visstnok egentlig stemmes spes, men jeg har stort sett stemt som normalt og ikke merka no problemer med det. Intonasjonen nedover halsen og lyden av åpne akkorder er imponerende. Men samtidig har man jo vent seg litt til at gitar låter litt halvsurt sammenlignet med f.eks synth/piano. Det jeg har lest av negative kommerntarer er vel først og fremst gitarister som spiller i band med 2 gitarer hvor en har Feiten og den andre ikke. Da kan det kanskje låte litt rart. Spiller man som eneste gitar sammen med andre instrumenter låter det bare bedre i mine ører. Merka aldri no problem i forhold til basssisten jeg spilte med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En anderson classic er absolutt verdt pengene. Er det den på vintagegitar?

Buzz Feiten er flott, rent og pent over hele gripebrettet. Krever vel egentlig en tuner med Feiten-presets, f.eks Korg DT-7 - som jeg bruker til min Anderson - og det blir fint og rent av det.

Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Feiten på en Suhr Classic. I første omgang intonerte og stemte jeg den til Feiten-tuning, men jeg ble aldri komfortabel med hvordan det låt. Visse fingerkombinasjoner (akkorder) låt renere, og andre låt verre. Jeg endte opp med å intonere "normalt" og er langt mer komfortabel med det.

Men, om du ikke liker systemet så er det som sagt bare å intonere gitaren på vanlig måte. Den lille avstandsforkjellen til nut'en er muligens bare positiv, selv med normal intonasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.