Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson ute med ny gitar.


Fist of Fury

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg denne gitaren: http://www2.gibson.com/Products/Electric-Guitars/Les-Paul/Gibson-USA/Buckethead-Signature-Les-Paul.aspx

Dette er en gitar jeg har siklet på i 5år, og nå når den endelig har kommet på markedet så klør det i fingrenne. MEN, mye penger skal ut, så jeg skal ivertfall vente noen månder, kanskje lenger. Det kan hende at dollaren går enda litt ned, og kanskje den går litt ned i pris også borte i statene.

Det jeg lurer på er hva dere synes om denne gitaren, er den bra? Ligger det mange tusen i at det er Buckethead sin signatur gitar? For noen tusen har jeg tenkt å bruke bare på grunn av at det er hans gitar, men hva får jeg igjen for resten av gitaren? Den ser jo ut som den er utrolig god å spille på, og fargen og alt, ser rett og slett drømmende ut.

Jeg har ikke så mye greier på pickup og sånn, så lurer på hva dere mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, trodde da Buckethead hadde hvite killswitch-knapper på sin? Han er jo veldig stilren.

Har denne btw baryton-skala-hals? mente Buckethead hadde det på sin. Men har denne det blir den vel ikke så populær, så Gibson har vel droppa det, kan jeg tenke meg.. I tillegg har den ikke hvit hardware, som Buckethead har på sin, så denne er langt ifra lik den Buckethead bruker selv :huh:

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har nok alltid vært røde, men den røde oppe er ny. Den er en helt vanlig Killswitch, men den nede er det noe spesielt med, men det forsto jeg ikke. Noe som kan forklare eller er det bare jeg som har lest feil? De er røde, og akkurat som de er på arcade. Hvis jeg ikke har glemt min barndom så er de knappene veldig lette å trykke på, og er ikke så hard som min killswitch er. Må jo være et pluss :) For meg som er sto Buckethead fan, så er de to røde en del av sjarmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buckethead selv har vel et hvit lite plastlokk der pickupswitchen sitter på en normal Les Paul og en liten, rød firkantet bryter som killswitch nede ved knottene.

Skalaen på denne er samme som Buckethead sin, 27".. skjønner virkelig ikke hvorfor de lager den i denne skalaen. Er jo bare Buckethead + andre kjemper som drar nytte av det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skalaen på denne er samme som Buckethead sin, 27".. skjønner virkelig ikke hvorfor de lager den i denne skalaen. Er jo bare Buckethead + andre kjemper som drar nytte av det :P

Er du liten?

Komplekser?

:D

...neida, du er jo ikke ferdig vokst engang, så, hihi ;) Men tenker skalaen har noe med tuning å gjøre. Lengre skala gir strammere strenger! Tenker du allerede kjenner til konseptet baritongitar... :)

Hetfield hadde vel en ESP bariton-signatursak for noen år siden, med Viper-kropp. Grynch?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.