Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Prisanslag på Fender Strat


Erdal

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett 1000 videoer av John Mayer har jeg blitt overbevist om at jeg må kjøpe en Strat. Har en kamerat som skal selge men vet ikke hva jeg skal by for den. Den er ca. 5 år gammel, sunburst med lyst gripebrett. Den skal være i fin stand, men har ikke vært å sett på den enda.

Bare si fra hvis dere trenger mer info for å anslå pris.

Det er en lignende denne: http://erikguitars.com/catalog/images/FenderStratSunburst95NOS.jpg

Endret av Erdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Fendere starter på 4 tusen og ender på 20-30.. En nøyaktig modellbetegnelse er nok nødvendig..

Det er som å spørre om hva som er rimelig å gi for en "Audi" eller et "Hus"

Start med å notere ned serienummeret (forteller hvor gitaren er bygget) ta så noen bilder av gitaren - headstock og kropp slik at vi kan se detaljer. - Med mindre kompisen din vet modellen og/eller hva han betalte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at det er snakk om en standard american made strat? I så fall er bruktprisen på disse ca. 7000 kr litt avhengig av tilstand. Jeg kjøpte selv en USA Strat fra 96 til 6750,- i sommer. Den var strøken bortsett fra et par ubetydelige riper på baksiden av gitaren.

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga 7500 for min når jeg kjøpte den, et år gammel, strøken USA Deluxe med Texas Special mikker.. Så det er alltid mulig å gjøre gode kjøp :)

Er riktignok noen år siden, men markedet er temmelig likt fortsatt..

Endret av KristianF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga 7500 for min når jeg kjøpte den, et år gammel, strøken USA Deluxe med Texas Special mikker.. Så det er alltid mulig å gjøre gode kjøp :)

Er riktignok noen år siden, men markedet er temmelig likt fortsatt..

Må vel sies at dette ikke er en representativ pris for markedet? Hadde vel vært mer naturlige med en pris på rundt 9.000-10.000 for en slik gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En standard USA strat går for mellom 5 og 7 tusen i Norge. Alt avhengig av tilstand og hvor travelt man har det med å få solgt gitaren.

Veldig fin finnish forøvrig :) 2-tone sunburst er kanskje den fineste strat finnishen gjennom tidene.

Men nå låter ikke en USA Std strat helt som Mayer, sånn rett ut av kassa altså :) Men konklusjonen din er det ikke noe galt med - selvsagt må du ha en Strat ! Det er jo verdens beste gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel sies at dette ikke er en representativ pris for markedet? Hadde vel vært mer naturlige med en pris på rundt 9.000-10.000 for en slik gitar.

Det kan nok stemme, poenget mitt var egentlig at det er mye prisforskjeller på strater, gjelder å holde øye med markedet :)

Ser nå at poenget kom dårlig frem.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for kjapt svar! Sunburst med LYST fretboard, da snakker vi :)

Hva skal forresten til for å få Mayer-sounden?

PS. Hva med denne? 2007 Fender MIM Stratocaster Electric Guitar 112278 - eBay (item 250532350262 end time Nov-24-09 10:01:43 PST)

Næsj.. mayer soundet krever vel den riktige forsterkeren, pickups av et litt annet kaliber osv. Men dette må du føle litt på selv, hva du oppfatter som viktig og hvordan ting bør låte. Jeg tror kanskje mange som kjøper en strat som sin andre gitar (eller i alle fall ikke som sin første) er "modne" for å utforske singelcoil soundet, altså det klassiske Fender soundet og de nyansene det gir deg med ulike pickups.

Fender Standard Strat (Mexico) er helt greie gitarer, men har du råd er en USA strat et bedre instrument. Mex standarden går for ca 3000 - 3500,- brukt i Norge. Et fint alternativ kan være en litt dyrere Mexico modell som f.eks Classic Player e.l. Da får du en bedre gitar, litt mer "Vintage vibe" og særpreg på pickups osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Hva bør jeg se etter hvis jeg skal prøve den? Gitaren er jo tross alt fra 2002-2003, kan det være slitasje på båndene?

Hvis den er brukt veldig mye, kan det selvfølgelig være noe slitasje, men normalt sett skulle ikke det være noe problem enda. Er ikke så mye å sjekke egentlig. Finish, at all elektronikk funker som det skal.... Uansett skal det velig mye til at det er noe feil med gitaren som ikke lar seg reparere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.