Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Til dere som har Agile gitar(er)


Saurus

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid siklet på en 7'r. Opprinnelig Agile, men etter å ha lest fæle ting om kvalitetskontrollen "bestemte" jeg meg for å kjøpe en Carvin i stedet.. Nå viser det seg riktignok at jeg ikke har penger til en Carvin da jeg skal ha både effekter samt betale for oppussing av en gammel gitar også.

Spiller til daglig på en LTD i 11000 kroners klassen og jeg har en følelse av at Agile kan sammenlignes med gitarer denne prisklassen. Så det jeg egentlig lurer på er om folk fortsatt er like fornøyde som man var da man først fikk gitaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig en Agile 7-strenger, og så langt er jeg fornøyd. Eneste å sette fingeren på er at vibarmen er litt løs og så har de glemt å sette en "side-dot" på 19. båndet. Ellers er gitaren helt suveren. God lyd og lettspillt. Men halsen er ganske tykk, så hvis du har små hender bør du kanskje tenke deg om to ganger. Jeg har altså vert relativt heldig med mitt eksemplar, kan jo være andre som ikke har vert like heldige. Prisen er også upåklagelig. Gitaren kom på under 5000kr frakt og hardcase inkludert. Ikke medregnet toll (har ikke fått krav om det enda).

For å samenligne med LTD så har jeg prøvd LTDer til over 10 000kr og Agilen min vil jeg si har høyere kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til alle dere som stusser på prisen så kan jeg informere om at ny pris var 10995, men at jeg betalte 4995 ettersom det var en utgått modell og butikken skulle kvitte seg med dem.

At de "glemmer" en side dot er jo egentlig utrolig kjipt. Det kan likevel lett fikses med litt teip feks, men likevel er det jo en type "feil" som ikke burde forekomme :(

Endret av Saurus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte nylig en Agile 7-strenger, og så langt er jeg fornøyd. Eneste å sette fingeren på er at vibarmen er litt løs og så har de glemt å sette en "side-dot" på 19. båndet. Ellers er gitaren helt suveren. God lyd og lettspillt. Men halsen er ganske tykk, så hvis du har små hender bør du kanskje tenke deg om to ganger. Jeg har altså vert relativt heldig med mitt eksemplar, kan jo være andre som ikke har vert like heldige. Prisen er også upåklagelig. Gitaren kom på under 5000kr frakt og hardcase inkludert. Ikke medregnet toll (har ikke fått krav om det enda).

Jeg har en Agile interceptor pro 7'er som jeg er utrolig fornøyd med! men det var jo noen småting da jeg fikk den, som at pickupswitchen var kortsluttet av ei skive som ikke skulle vært der, men det er ikke så utrolig vanskelig å fikse, også var finstemmerene på brua litt harde i starten, men de er fine nå. Bortsett fra dette var den perfekt satt opp og intonert, så jeg slapp unna det styret. Så jeg ville gått for Agilen, ihvertfall om du har litt peiling, eller kjenner noen som har peiling i tilfelle det skulle være noen slike småproblemer.

PS. jeg har små hender, og har ingen problemer med å spille på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Agile interceptor pro 7'er som jeg er utrolig fornøyd med! men det var jo noen småting da jeg fikk den, som at pickupswitchen var kortsluttet av ei skive som ikke skulle vært der, men det er ikke så utrolig vanskelig å fikse, også var finstemmerene på brua litt harde i starten, men de er fine nå. Bortsett fra dette var den perfekt satt opp og intonert, så jeg slapp unna det styret. Så jeg ville gått for Agilen, ihvertfall om du har litt peiling, eller kjenner noen som har peiling i tilfelle det skulle være noen slike småproblemer.

PS. jeg har små hender, og har ingen problemer med å spille på den ;)

har du 25'' eller 27'' varianten? Jeg har små feite fingre.. mer bassfingre enn gitarfingre, no offence til bassister whatsoever..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du 25'' eller 27'' varianten? Jeg har små feite fingre.. mer bassfingre enn gitarfingre, no offence til bassister whatsoever..

Sjekk ut Ibanez S7320. Jeg er veldig fornøyd med min. Tynn og lettspilt hals til å være 7-strenger. Jeg har litt korte fingre selv, men har null problemer med å spille på den gitaren. God lyd, lettspilt og jeg har ikke merket noe negativt på kvaliteten ennå.

Kjøpte min via Ebay. Mulig å finne dem til ganske greie penger. Alt mellom 3500-4500kr tilsammen ink frakt og moms.

Schecter har utrolig digge 7strengere også, men de er litt mer "heavy". Tykkere hals og tyngre kropp. Ibanez S-serien veier utrolig lite ift mange andre gitarer, selv om det er en 7 strenger.

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.