Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

er denne noe og ha?


htuyj

Anbefalte innlegg

Merkelig at Bheringer begrenser seg denne gangen til DIN watt. Mot normalt ville det stått: Forsterkertopp på fantastiske 300 juksewatt. Pa. høytt. vi hadde sto det 400 w, men det stod faktisk et sted på de med små bokstaver, 200w. He-he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Rock er et relativ vidt begrep. Litt som å spørre hva som er best av en Mercedes lastebil og en Porche 911 til å kjøre med. ;) Spør litt hva slags lyd du skal ha innenfor rock.

Jeg foretrekker personlig Vox VT (rør i preamp) til mer tradisjonell gammel rock, mens Line 6 spider (ren transistor modulering) gjør den beste jobben til moderne rock. Marshall har også mye bra, men de gode Marshall-ampene begynner på 5000+ desverre. MG-serien gjør en fin jobb, men faller litt i samme haugen som Behringer. Ikke fryktelig dårlig (faktisk ikke dårlig i det hele tatt), men heller ikke best til den prisen. :)

Rock = acdc, van halen, ozzy, guns n roses, black sabbath og metallica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Rock er et relativ vidt begrep. Litt som å spørre hva som er best av en Mercedes lastebil og en Porche 911 til å kjøre med. ;) Spør litt hva slags lyd du skal ha innenfor rock.

Jeg foretrekker personlig Vox VT (rør i preamp) til mer tradisjonell gammel rock, mens Line 6 spider (ren transistor modulering) gjør den beste jobben til moderne rock. Marshall har også mye bra, men de gode Marshall-ampene begynner på 5000+ desverre. MG-serien gjør en fin jobb, men faller litt i samme haugen som Behringer. Ikke fryktelig dårlig (faktisk ikke dårlig i det hele tatt), men heller ikke best til den prisen. :)

passer ikke denne kube saken til rock?

det vil si god gammel rock acdc style

Lenke til kommentar
Del på andre sider

passer ikke denne kube saken til rock?

det vil si god gammel rock acdc style

Joda, absolutt. Den er absolutt fin til rock. Jeg liker å se på Roland Cube som nest best innenfor alle sjangre (selvfølgelig i forhold til pris). Spiller du alt fra jazz til metall er den det beste valget, og den er fantastisk enkel og grei å forholde seg til. Veldig "plug and play". Spiller du bare AC/DC og den typen rock vil VT-serien til Vox være litt bedre på akkurat det, og spiller du bare metall vil Spider IV til Line 6 gjøre den beste jobben. Skal du bare ha en eneste lyd og den lyden er tøff vreng så har du mange 5w røramper som har litt forskjellig sound og som er steintøffe, men snevre i lyden. Vox AC4TV er et godt eksempel på en fantastisk hjemmeamp til tøff rock. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, absolutt. Den er absolutt fin til rock. Jeg liker å se på Roland Cube som nest best innenfor alle sjangre (selvfølgelig i forhold til pris). Spiller du alt fra jazz til metall er den det beste valget, og den er fantastisk enkel og grei å forholde seg til. Veldig "plug and play". Spiller du bare AC/DC og den typen rock vil VT-serien til Vox være litt bedre på akkurat det, og spiller du bare metall vil Spider IV til Line 6 gjøre den beste jobben. Skal du bare ha en eneste lyd og den lyden er tøff vreng så har du mange 5w røramper som har litt forskjellig sound og som er steintøffe, men snevre i lyden. Vox AC4TV er et godt eksempel på en fantastisk hjemmeamp til tøff rock. :)

da blir det vox

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, jeg har alltid lurt på det der med watt...

på gitarforsterkere er 100 watt MYYYE, mens når man tenker på bilstereo er ett basselement på 800 watt ganske lite...

For det förste: Det er som regel snakk om juksewatt (max watt) Sä 800w. blir fort bare ca. 300W DIN. Ogsä seriöse ? produsenter som Pioneer og Clarion, har jo ogsä mätte kaste seg pä denne max watt bölgen, for ä henge med. Verden vil bedras forklarte en selger meg en gang jeg spurte om hva slags watt det var snakk om pä en bil speller.

For det andre snakker vi om bass, gitar er mellomtone. Det er bass som suger watt. For ä matche en 50w gitarsterker pä fullt mä man vel kanskje ha en 3-4 ganger sä kraftig bassforsterker. I en to veis hi-fi höytt. som mates med 100w, vil 90w gä til bass/mellomtone elementet og bare 10w til diskanten.

I tillegg til max.watt har jeg inntrykk av at mange legger pä litt ekstra. Utifra forbruk kan man finne litt ut av hva en forsterker egentlig klarer (DIN). For ex. en 2x?? hi-fi sterker m. forbruk pä 200w (pleier ä stä der strömkablen kommer inn) minus 40% gär bort til varme, vi sitter igjen med 120w, delt pä to kanaler (höyre/venstre) =60w. Alltsä denne kan ikke bli större enn en 2x60w, med en strömforsyning pä 200w. Litt anderledes blir det med de nye digitale sterkere hvor bare 10% gär bort i varme.

Endret av jonta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.