Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

er denne noe og ha?


htuyj

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri prøvd den, men den er sikkert ok med tanke på hva det er. Altså en rimelig transistor/modeling amp med relativt høy utgangseffekt. Ville jeg kjøpt den ? Neppe..

Har du egentlig bruk for en 100 watts transistortopp ? Behringer lager både rimelige rørforsterkere (Bugera) og billige comboer (2x12 og 2x10) som spiller høyt nok for live bruk og låter ok. Skal du egentlig ha en soveroms forsterker så kjøp en mindre combo med litt bedre lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*host host,skulle stått Å ha,ikke og..host*

hva skal du med den?

skal du ha den betyr det at du enten vil rive huset eller planlegger å spille mye live.

uansett må du ha minst et ganske badass kabinett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Host, host, skulle ha brukt store bokstaver...*

*host,host, jeg er vel en av den som skriver mest feil på forumet..er ikke akkurat fornøyd med det... host*

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn utstyrer Behringer forsterkerne sine med ponnywatt, og ikke med "vanlige" watt. Derfor vil nok ikke denne spille like sterkt som en del andre topper på 100 watt.

Uansett, det er jo mer enn nok effekt i denne. Fordelen, siden den er en modelleringsforsterker, er at den spiller greit på svakt volum også. Derfor vil den faktisk fungere helt glimrende på soverommet.

Jeg har en Behringer combo, og om denne låter omtrent som den, så er det helt grei lyd, kan låte som "nestenkopiavhvasomhelst" fra transistor jazzforsterker type Roland 120, til higainmonsterlyd og alt i mellom. Ikke forvent deg den "beste forsterkeren i verden" til denne prisen, men noe som er "helt greit". Jeg er veldig fornøyd med min, og har ikke behov for noe annet. Det er en combo, en GX212. Veldig glad i den, masse godlyd for pengene, og kan ikke sammenlignes med små "pakkeforsterkere" fra samme firma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, som flera här redan har varit inne på, så är det lättare att vara till hjälp eller komma med tips om du berättar vad den ska användas till. Ska du ha den hemma i lägenheten/spela live/öva sammen med andra? Vilken musikstil spelar du/hur vill du att förstärkaren ska låta? Metal, jazz, blues, hårdrock, det finns förstärkare för allt, vettu :) ? Vill du att det ska vara effekter på förstärkaren? I så fall, vilka effekter? Vilken budget har du(om du vill ha förslag på andra förstärkare som kanske passar bättre för dig)? Har du kabinett(högtalarlåda) sen tidigare?

Om du kan svara på några av de här frågorna så kommer tipsen bara att hagla in och du kommer antagligen att enda upp med en förstärkare som är både mer inspirerande att spela på och dyrare än du egentligen hade tänkt :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, som flera här redan har varit inne på, så är det lättare att vara till hjälp eller komma med tips om du berättar vad den ska användas till. Ska du ha den hemma i lägenheten/spela live/öva sammen med andra? Vilken musikstil spelar du/hur vill du att förstärkaren ska låta? Metal, jazz, blues, hårdrock, det finns förstärkare för allt, vettu :) ? Vill du att det ska vara effekter på förstärkaren? I så fall, vilka effekter? Vilken budget har du(om du vill ha förslag på andra förstärkare som kanske passar bättre för dig)? Har du kabinett(högtalarlåda) sen tidigare?

Om du kan svara på några av de här frågorna så kommer tipsen bara att hagla in och du kommer antagligen att enda upp med en förstärkare som är både mer inspirerande att spela på och dyrare än du egentligen hade tänkt :) .

skal bare spille hjemme, men siden de fleste her bandlyser behringer så kjøper jeg heller en brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal bare spille hjemme, men siden de fleste her bandlyser behringer så kjøper jeg heller en brukt

I utgangspunktet ikke noe stort poeng å IKKE kjøpe Behringer, men det er jo mange forsterkere til 2000,- som låter bedre, så spørsmålet er vel heller hvorfor man skal ende opp med nettopp den.

F.eks vil en Roland Cube 30 gi deg like stort spenn i lyd, mindre egenstøy, mer enn nok lyd (ikke ponniwatt). Den kan du til og med få ny billigere. Er du mer metall-orienter fungerer line 6 spider stålende og vil du ha en mer rør-ish lyd er vox vt-serien bra. Er det noe Behringer-forsterkeren har som du ikke finner i tilsvarende mindre komboer? 100 ponnwatt er jo ikke noe poeng i seg selv hvis en annen 30w kombo spiller like høyt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok

hvilken er best av vox vt vs line 6spider til rock

kunne en evn marshall hvert tingen?

Hehe. Rock er et relativ vidt begrep. Litt som å spørre hva som er best av en Mercedes lastebil og en Porche 911 til å kjøre med. ;) Spør litt hva slags lyd du skal ha innenfor rock.

Jeg foretrekker personlig Vox VT (rør i preamp) til mer tradisjonell gammel rock, mens Line 6 spider (ren transistor modulering) gjør den beste jobben til moderne rock. Marshall har også mye bra, men de gode Marshall-ampene begynner på 5000+ desverre. MG-serien gjør en fin jobb, men faller litt i samme haugen som Behringer. Ikke fryktelig dårlig (faktisk ikke dårlig i det hele tatt), men heller ikke best til den prisen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.