Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Svartmetalltråden


Sortulv

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg drømmer ikke om å være noen annen enn den jeg allerede er.

Nei, alvorlig talt - provoserte jeg dere så mye med det lille utsagnet?

Fra retningslinjene: "Argumenter for eller mot sak, ikke person."

Jeg godtar at Kalessin er ekstremmetall, da de henter inspirasjon fra både svart- og dødsmetall, men du kan også høre elementer såvel fra heavy metal, thrash og andre stilarter, så jeg har litt vanskeligheter med å kunne se på det som en videreutvikling av svartmetall. Heller en utvanning av stilen, da det eneste de har gjort (i tillegg til å skrive bra låter) er å legge til elementer fra diverse allerede eksisterende metal-undersjangre.

Ikke forstå det slik at jeg med dette misliker musikken deres, tvert imot: de har mange låter som klinger bra i mine ører, og en på mange måter interessant stil, men jeg prøver bare å si at selv om en stor del av lydbildet deres heller mot black metal, kan de ikke automatisk regnes inn under den sjangeren.

Må også innrømme jeg syns at det blir litt for glattpolert, samt at de mangler noe av den råe, mørke naturkraften og "onde" individualiteten jeg hører i band som Taake, Gorgoroth, Trelldom, gammal Ulver og Satyricon, Burzum og Darkthrone, som kanskje innehar noe av kjernen av hva jeg regner som standard black metal.

Ellers hører jeg på mange typer musikk, så dette er ingen spesiell kritikk mot Keep of Kalessin.

Når det gjelder mitt syn rundt dette med KOK til Melodi Grandprix, er jeg nok langt mer "trangsynt", er jeg redd.

Litt vanskelig å forklare hva som egentlig er så ille med dette, men noe forårsaker at de mister en god del respekt og kredibilitet ved dette.

All denne Melodi Grandprix-ståheien representerer utifra mitt synspunkt noe som er ganske langt fra metal, og for de popartistene som oftest frekventerer der dreier det meste seg om klær, utseende, sminke og glitter. Jeg spyr av at et såkalt black metal-band skal delta der og menge seg i dette kommersielle styret.

For meg ser det bare ut som om de med dette kun sikter etter mer oppmerksomhet og penger til bandet - isåfall sell-out av verste sort.

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamle Kalessin er black metal. Slutten av historien.

Godt mulig du har rett i det, så da tenker jeg vi er ferdige med denne diskusjonen, og heller lar tråden fortsette i en litt hyggeligere retning.

Om noen har band de vil foreslå, så bare kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder mitt syn rundt dette med KOK til Melodi Grandprix, er jeg nok langt mer "trangsynt", er jeg redd.

Litt vanskelig å forklare hva som egentlig er så ille med dette, men noe forårsaker at de mister en god del respekt og kredibilitet ved dette.

All denne Melodi Grandprix-ståheien representerer utifra mitt synspunkt noe som er ganske langt fra metal, og for de popartistene som oftest frekventerer der dreier det meste seg om klær, utseende, sminke og glitter. Jeg spyr av at et såkalt black metal-band skal delta der og menge seg i dette kommersielle styret.

For meg ser det bare ut som om de med dette kun sikter etter mer oppmerksomhet og penger til bandet - isåfall sell-out av verste sort.

Som det også stod i linken på forgje side, så handler MGP om låtskriving. Altså det sier ingenting om at det MÅ være pop piss. Så jeg syntes ikke det er så fryktelig ille at de vil prøve seg. Grunnen til at mange blir så oppskaket av at de skal være med tror jeg har noe med å gjøre at de liksom skal være beinharde og skikkelig "mørke" folk. Noe som egentlig er det motsatte i dagens samfunn, de fleste svartmetall fans og artister er som regel helt vanlige greie folk.

EDIT:

Nok en gang, prøver bare å diskutere. (ikke krangle) :)

Endret av Tyrant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de driter fint i hva en 16-åring på et forym synes om det. : )

Ikke vær nedlatende. Alder spiller ikke så stor rolle for meg, da jeg nå er den samme sjela uansett hvor mange år gammel jeg er. kan forsåvidt ikke se at mange av dere folka i 20-årsalderen oppfører dere noe mer modent, så der er vi nok ganske like... ;)

Nei, men nå må vi ikke la denne tråden bli alt for off-topic, den har allerede ved flere anledninger begynt å skli litt ut.

Noen som har hørt Trelldom? Ikke så lenge siden jeg oppdaget disse, og på en måte liker jeg musikken langt bedre enn f.eks. Gorgoroth. :D

http://www.youtube.com/watch?v=Kb8S64AVl8o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.