Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Svartmetalltråden


Sortulv

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Utrolig at de søkte om deltagelse i melodi grandprix, som kun har utviklet seg til å bli noe så til de grader kommersielt, kvalmt og pengebasert søppel.

Jeg vet ikke hva dette bandet egentlig sikter etter ved å ønske å delta på dette, men jeg vet bare at jeg aldri i livet kunne stått for å gjøre det samme.

Nå har jeg aldri respektert Keep of Kalessin for å være genuin svartmetall, heller, så de får bare gjøre hva de selv føler for. De driter seg ut i mine øyne, men det får så være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg syns det er litt teit å ha black metal i MGP, men samtidig så er det jo litt kult. Det får hvertfall meg til å se ett innslag i denne utgaven av MGP.

Genuin svartmetall ? Så du er en av de her som mener alt som skal kalles svartmetal må høres ut som mayhem,gorgoroth, (tidlig) Satyricon osv. ? Skikkelig "trve" du er da(et av de teiteste uttrykkene jeg vet om det der). Er helt uenig i det dere sier om at KoK ikke er svartmetall. All musikk utvikler seg, alle sjangre utvikler seg over tid, og det samme gjør svartmetallsjangeren. Skal det finnes opp en ny sjanger hver gang et band gjør noe LITT annerledes ? Da ville det blitt fryktelig mange sjangre etter hvert (det er forsåvidt litt mange nå også etter min mening). Men dette er da min mening om saken, ble kanskje bittelitt offtopic. Så nå får jeg vente på at dere "trve svartmetall" gutta kommer og viser deres misnøye med min post (det har skjedd før) :D Woho!

For å komme inn på et litt annet emne...

Sitter nå å hører Sworn sin nye plate og liker svært godt hva jeg hører, imponerer meg disse karene, bare på tredje låta nå også. Andre som har fått hørt plata ? B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at band som feilaktig er kalt black metal nødvendigvis lager dårlig musikk.

Greia er at black metal er blitt et for vidt begrep og brukes på alt mulig rart.

En undersjanger som black metal kan ikke utvikle seg for mye, da forsvinner jo poenget med å dele ting inn i sjangre.

Jeg er ikke en av de som bare kaller det fra sent 80- til tidlig 90-tall for black metal.

Mye av det Dimmu Borgir (som er et prakteksempel på et band som "trve"-folka ikke mener lager black metal) har gjort kan da kalles black metal.

Så lenge man erkjenner at det faktisk er symfonisk/melodisk black metal og skiller seg ut fra skikkelig black metal i vesentlig grad, har jeg ikke noe problem med det.

Problemet er f.eks Keep of Kalessin, som, etter min mening, er nærmere både thrash og death metal og til og med metalcore enn det er skikkelig black metal.

Det virker som alle som kler seg som gothere og skriker har lov til å kalle musikken sin for black metal nå til dags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nå å kunne huske i en video for ikke lenge siden av de kaller musikken sin BM. Men jeg kan selfølgelig ta feil, har hørt de enkelt bare si "ekstrem metal" i visse sammenhenger. Avhenger kanskje av hvem de prater med osv.

Er det jeg som er 16åringen Roar ? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri respektert Keep of Kalessin for å være genuin svartmetall...

Kanskje på tide å bare legge ballen død eller?

Tar jeg veldig feil hvis jeg tror at din største drøm er å være 18 år i 1993, med langt hår og sorte klær og dermed bli tauet inn til avhør av politiet hver gang de så deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.