Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Svartmetalltråden


Sortulv

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er redd jeg må være enig med deg der, Tyrant. Sitter langt inne å innrømme dette, da 1349 har en stor stjerne hos meg. Har lyttet til siste skiva mange ganger, lagt den bort en periode, for så å lytte litt igjen. Er noen få lyspunkt, men generelt kjedelig som du sier.

Synd, etter å ha gitt ut fler utrolig tøffe skiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ingen har nevn Mayhem enda er meg underlig.

Men hele Chimera-plata deres er noe av det bedre.

Mayhem har vel blitt nevnt så vidt det er, men det har derimot ikke blitt lagt til noen Youtube-klipp med dem. ;)

Musikalsk, så er nok megaklassikeren "De Mysteriis Dom Sathanas" det jeg liker best av dem - spesielt trommingen (og trommelyden) til Hellhammer er rå, og Euronymous legger inn utallige gode riff og gitarmelodier. Så langt er alt bare perfeksjon på denne plata, men et minus måtte det naturligvis være denne gangen også:

Dette er sikkert bare meg, men jeg har aldri klart å venne meg helt til den litt atypiske svartmetallvokalen Attila Csihar fremfører. Tøft på noen av sangene, men jeg begynner alltid å tenke hvor mye bedre det hadde vært med mer "normal" svartmetallskriking, eller kanskje med Dead på vokal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackvarg: Godt mulig jeg tar feil (hvorfor skal blackmetal alltid være så jævla korrekt?), men i mine øyne og ører er Rebel Extravaganza den desidert feteste skiva deres. Men den mangler vel nekrolyd, skranglete tromming og tekster om skau, jomfruer og blod så... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blackvarg: Godt mulig jeg tar feil (hvorfor skal blackmetal alltid være så jævla korrekt?), men i mine øyne og ører er Rebel Extravaganza den desidert feteste skiva deres. Men den mangler vel nekrolyd, skranglete tromming og tekster om skau, jomfruer og blod så... :P

Du tar ikke feil i det hele tatt!

Rebel er den desidert feteste skiva til Satyricon.

Jeg synes det er pussig at allsangfavoritten "Mother North" liksom skal være mer black metal enn "The Scorn Torrent" f.eks...

Rebel er iskald og rå, og står for seg selv.

Visst er Nemesis Divina også bra, og det er kult hvordan sistelåta bærer bud om hva som skulle komme på Rebel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, "Rebel Extravaganza" er for all del tøff, den. Jeg syns at Frost slenger inn noe helsikes heftig tromming på et par av låtene, og at det er lysår bedre enn "The Age of Nero", "Now Diabolical" og den nye skitten de har begynt å gi ut, er hevet over enhver tvil.

Jeg har kun ytret min helt personlige mening, for her i gården er det Satyricons tre første plarer som blir satt mest pris på, og da nevner jeg spesielt "Dark Medieval Times" - her snakker vi om isgufs!

For å flytte tema over til Mayhem igjen:

har noen av dere fått hørt dette gamnle radiointervjuet med Euronymous, som skal ha vært sendt på svensk radio en gang i 1993? En del ekstreme statements her, for de som har lyst til å sjekke ut...

http://www.youtube.com/watch?v=pBXZ_ATTndo

Part 2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstreme statments.

Jeg dævver hardt her.

*kremt* ja? Kan det nektes for at de fleste vil mene det er temmelig "ekstreme statements" å så og si åpent gå ut med at man brenner ned stavkirker og oppfordrer alle kristne til å gå med sverd i hånd mot dem...?

Jeg regner ikke meg selv som kristen (heller ikke satanist), og må ærlig innrømme at kirken på sett og vis fortjente det de fikk, men føler ikke akkurat for å blande meg inn i noen andres tro på den måten heller.

For de som ikke har hørt noe tidlig Mayhems "Mysteriis Dom Sathanas", legger jeg til et par linker:

http://www.youtube.com/watch?v=D8MVm2Th_K0

http://www.youtube.com/watch?v=58o17dnB6hk

http://www.youtube.com/watch?v=WeG72pp1KcI&feature=related

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.