Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Løfte den ene strengen?


Pitmairen

Anbefalte innlegg

Tips: ikke gjør ting på gitaren du er usikker på. Lever den heller inn til en som kan sakene. Betal heller litt penger for mye bedre resultat..

Her snakker vi om ting som er så enkle at man burde gjøre det selv. De som tar betalt for dette gidder ikke nødvendigvis å gjøre det perfekt heller, så da kan det være like greit å ta saken i egne hender. Det er lurt å prøve ut reprasjoner på gitaren som ikke er så veldig skadelig. Da lærer man mer. Man lærer ikke en drit hvis man til en hver tid skal levere inn gitaren.

I dette tilfellet ville jeg tro at det bare er å skru litt på bridgen på den ene siden slik at den får ønsket høyde. Det er jo også alltid lurt å ta en liten intoneringssjekk. Tar ikke mye tid hvis det er en fast stol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips: ikke bruk tang e.l. for å justere bridgen. Slapp av, jeg snakker ikke ut av dårlig erfaring, men likevel. Slakk heller alle strengene, da slipper du stygge skrapemerker i din vakre gitar. Hvilken farge har du? (Min studio er svart, mens jeg ønsket meg mest av alt den vinrøde).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal justere brigde så slakk alle strengene....

Når du skal starte med intoneringa så må helst ha nye strenger for at(sakt fra en proff gitar reperatør) intoneringa skal bli riktig...

Så det du gjør, du setter på de nye strenga,stemmer gitaren..

Så kan du se om E strengen er skikkeli stemt og hvis den er det så slår du av 12 bånd på E hvis da den tonen ikke har 440 så må du justere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et tips: ikke bruk tang e.l. for å justere bridgen. Slapp av, jeg snakker ikke ut av dårlig erfaring, men likevel. Slakk heller alle strengene, da slipper du stygge skrapemerker i din vakre gitar. Hvilken farge har du? (Min studio er svart, mens jeg ønsket meg mest av alt den vinrøde).

Jeg har den vinrøde. :D

Men jeg får ikke streng buzzingen til å forsvinne, men jeg har kjøpt nye stenger nå, håper det blir bedre da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar

Filing av bånd kan også være aktuelt. Det må jeg gjøre på min gitar, ettersom at den ene strengen skurrer litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

På min gibson les paul studio så skurrer den lave E strengen litt, så jeg tenkte at jeg skulle prøve å løfte bridgen litt.

Men hvis jeg gjør det må jeg inntonere den etterpå da??

Kansje du heller skulle heve oversadelen (oversadel=nut).

Klirret kan komme derfra.

Du kan eventuelt levere den inn på www.gitarmaker.no for full setup og justeringer.

Ja! Strengelangden endres (blir lenger) hvis du løfteer stolen og trenger dermed en liten justering av intoneringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.