Web Analytics
Gå til innhold
Dues

Surkling og putring

Anbefalte innlegg

Heisann.

Min Fender VM Deluxe 50w har begynt å oppføre seg rart. Ampen har noen små putre/surkle-lyder som kommer og går litt som de vil. Det forsvinner når standby settes på.

Er det på tide å bytte rør?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel ofte røra som begynner å se sine bedre dager når den lager sånne lyder. Mange rare ord vi bruker for å beskrive ødelagte rør. Surkling, putring, skraping, romling, brumming... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det som er så rart er at jeg kjøpte ampen i sommer. Trudde da virkelig at rør hadde lengre fartstid enn det. Eller er det sånn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"er det vaskemaskina som surkler og bråker sånn? nei det er gitarforstereren min" :D

neida. Høres ut som rør. De kan ryke når som helst,er som regel ikke noe best før-stempling på rør.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haha..!

Er det stress å bytte? Litt dritt å dra med seg ampen til ei sjappe for noe man like så godt kan gjørra hjemme...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke noe svære jobben, men du bør finne ut hvilket rør som er ødelagt. Hvis du ikke vil gå for alle røra. Er dyrt men. er ikke noe kunst å skifte rør, er plug and play på de aller fleste? Vil tro det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finns det noen tommelregel på hvordan man finner det ut? Preamp vs sluttrinn liksom..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rør har en levetid på mellom 5 sekunder til 30 år.

Selv nye rør kan gå etter kort tid. Ha alltid

ett sett med backup rør tilgjengelig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta pre amp røra for en måned siden og ett av de gikk akkurat.. -.- Så levetiden vet man altså aldri

Men jeg så at de andre glødet på begge siden bortsett fra den som var gått og når jeg bytta den funker den som bare dt igjen ! :)

Kanskje du kan se det samme..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg nappa ut røra for å kunne se om de var ødelagte. Begge så fine ut, så jeg blåste litte på dem og gjorde de reine. Deretter smatt jeg dem inn igjen, og det ser ut som problemet er ute av verden. Det var nok bare litt rusk i maskineriet.

Så nå gløder de så fint som bare det. Den ene hadde litt blått lys i starten, men etter de blei skikkelig varme forsvant det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.