Web Analytics
Gå til innhold
Öystein

Masur Tele

Anbefalte innlegg

Hei

ja nå håller jeg på med ett nytt prosjekt som kalles Masur Tele.

Her får dere en liten titt på hva som skall komme he he he, kroppen får jeg på fredag

fra firman som har varmlimmet på masurbjörkfaneret så da bir det lakkerig av kroppen i helgen,

ååå hvor jeg gleder meg he he he. Har glemt hva masurbjörk hetter på norsk :blush:

20091111314.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der kan jeg hjelpe- masurbjörk på norsk heter noe som ligner veldig, nemlig masurbjørk. :)

Skal bli veldig morsomt å se hvordan denne blir. Litt annet enn diverse lønnetyper!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der kan jeg hjelpe- masurbjörk på norsk heter noe som ligner veldig, nemlig masurbjørk. :)

Skal bli veldig morsomt å se hvordan denne blir. Litt annet enn diverse lønnetyper!

He he takk for hjelpen Castorfiber :blush: trodde nesten det hette det men var ikke sikker :lol:

Ja jeg tror faktisk det her kan bli bra "en nordisk gitarr he he he. men det er jo noen fine groper i masurbjörken så jeg får nok

pensle på klarlakk i gropene for og fylle opp dem före spröytinga

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har laget knivskaft i dette materialet, men ga opp, da det var umulig å pusse det glatt. Hadde sett for meg at jeg skulle klare å pusse glatt og olje, men det gikk ikke. Ikke uten grunn at knivskaft av masurbjørk ofte er lakkert. Veldig fint spill i overflaten er det uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har laget knivskaft i dette materialet, men ga opp, da det var umulig å pusse det glatt. Hadde sett for meg at jeg skulle klare å pusse glatt og olje, men det gikk ikke. Ikke uten grunn at knivskaft av masurbjørk ofte er lakkert. Veldig fint spill i overflaten er det uansett.

ja det här er ett helt nytt material for meg men synes det er så inmari pent da :)

men ikke gratis akkurat, jeg fikk tak i en trefirma her så jeg fikk betale 300 kr kvm

så det var ikke så farlig om man vill ha n fin gitarr.he he men jeg tror det blir litt

jobb for og få den fin og fylle alle groper med lakk först. jasså du har hålt på med knivmakeri du ja det tror jeg er en ganske morsom hobby

men gitarrer er nok morsommer eller? he he he

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vet, det er greit å variere litt. En kniv er raskere å pusse ferdig, for å si det slik. Jeg har en gitarkropp her, laget av en bøkeplanke, ikke limt i det hele tatt, som jeg fikk for meg at jeg skulle pusse ned til "knivskaftpuss" Den lå tre måneder i linolje, og er tung som fy. Det blir nok en ferdig "møbelgitar" en dag, bare jeg blir ferdig med pussingen. :) Men nok Offtopic- vi vi se bilder av kroppen over helgen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du vet, det er greit å variere litt. En kniv er raskere å pusse ferdig, for å si det slik. Jeg har en gitarkropp her, laget av en bøkeplanke, ikke limt i det hele tatt, som jeg fikk for meg at jeg skulle pusse ned til "knivskaftpuss" Den lå tre måneder i linolje, og er tung som fy. Det blir nok en ferdig "møbelgitar" en dag, bare jeg blir ferdig med pussingen. :) Men nok Offtopic- vi vi se bilder av kroppen over helgen!

Ja jeg vill semöbelgitarren en dag ;) hmmmm skall göre mitt beste så får vi se om den blir klar men ett bilde kan dere få på den före beisen og lakken kommer på så har dere litt og lengte etter he he he

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det här er ett helt nytt material for meg men synes det er så inmari pent da :)

men ikke gratis akkurat, jeg fikk tak i en trefirma her så jeg fikk betale 300 kr kvm

så det var ikke så farlig om man vill ha n fin gitarr.he he men jeg tror det blir litt

jobb for og få den fin og fylle alle groper med lakk först. jasså du har hålt på med knivmakeri du ja det tror jeg er en ganske morsom hobby

men gitarrer er nok morsommer eller? he he he

Dette ser veldig bra ut, og jeg har vurdert å benytte samme treverk.

Hvor fikk du tak i det, og hvilken tykkelse var det på treverket til kr 300,- kvm?

Gleder meg til å se den ferdiglakkerte kroppen over helgen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ser veldig bra ut, og jeg har vurdert å benytte samme treverk.

Hvor fikk du tak i det, og hvilken tykkelse var det på treverket til kr 300,- kvm?

Gleder meg til å se den ferdiglakkerte kroppen over helgen :)

Hei

ja jeg tror det blir bra det här!

Jeg fikk tak i faneret hos en firma som jobber med möbler og tykkelsen er ca 1mm kan

jeg tippe. Han sa att ut til kunde tar dom 600 kr kvm så det var jo ett bra pris, uten moms da he he.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaha da var det fredag og firman hadde ikke limmet faneret enda så nå får jeg ikke kroppen före Måndag :angry:

så da gikk den helgen åt helvete, så det er vell bare og åpne korken og pröve og ha det morro alikevell :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjosan

Ja i kväll fick jag äntligen tillbax min kropp från Träfirman som limmade dit faneret, så nu har den fått en omgång bets i kväll.

Men jag är lite kluven på hur jag ska göra den med p-skydd eller inte, har gjort ett p-skydd av plexi med näver under och tror det blir ballt

men sedan är ju kroppen i sig snygg oxå så det kanske blir lika bra med den kromade pickupramen som sitter på skyddet?????

vad tycker ni ??????

20091119318.jpg

20091118317.jpg

20091119320.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der blir kjempefin, litt spesiell og litt "nordisk treskurd" i utseendet! Er veldig i tvil om plekterbrettet. Jeg hadde prøvd uten først, da har man ikke boret hull..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der blir kjempefin, litt spesiell og litt "nordisk treskurd" i utseendet! Er veldig i tvil om plekterbrettet. Jeg hadde prøvd uten først, da har man ikke boret hull..

Takk for det Castorfiber!

Ja den blir spesiell og det er det jeg liker med den :) ingen gitar skall se like ut.

Ja jeg får fundere litt liker p- skyddet åsså men jeg får se åssen jeg gjör.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ser veldig fin ut, jeg er enig med Castro ang. plekterbrettet.

Hvis det er mulig å droppe det, tror jeg det vil se finest ut :)

Som du selv sier tror jeg også at det krome pickupdekselet vil se veldig pent ut rett på kroppen.

Endret av Loztboy

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Resultatet ser veldig bra ut. Jeg slenger meg på de andre her som har nevnt at du bør prøve uten plekterbrett.

I tillegg til at den ser anderledes ut med den tresorten du har valgt, vil den bli ekstra spesiell (fin) uten plekterbrettet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.