Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Modulus bass gitar


Glenn Tore

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte min i England, og er storfornøyd. Byttet ut min Stingray4, og synes Modulusen er mye bedre med tanke på spillbarhet og sound.

tre45 har en svart som du får prutet ned til 14990. Den har ikke badassII bridge.

Liker man RHCP er det tøffest med LanePoor pickup, badassII-bridge og Aguilar preamp. (Som Flea har) LanePoor er bare på de gamle fleabassene(fra før 1999), etterpå kom de med Seymor duncan basslines pickup, som egentlig er like bra. Denne er en kopi av LanePoor, og lages kun til modulus.

Kongebass, tøffest i flake/sparklefinish.

post-6054-125801193095_thumb.jpg

Endret av Felson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå bare prøvd en Quantum 5, som er en betraktelig mye dyrere bass, men jeg DIGGET den. Spottet forøvrig en Flea 4 på tre45 for noen uker tilbake, men fikk aldri prøvd den, dessverre. Er i tenkeboksen ang. hvorvidt jeg skal bytte ut min MM Bongo 5 mot en Modulus Q5 om dagen, men skal prøve en Fleabass først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Modulus Flea5 (5-strengs) som jeg kjøpte hos tre45 det året modellen kom på markedet. Jeg var i Trondheim og stakk innom, men de hadde ikke modellen på lager. En som jobbet der hadde imidlertid en selv og kjørte hjem og hentet den slik at jeg fikk prøve instrumentet. Snakk om kundeservice! :D som førte til at jeg bestilte der og da.

Veldig stabilt instrument med lettspilt smekker hals og lyd som passer det meste fra svartmetall via 70talls funk til komping av kor = låter fint med plekter, fingre, slaphand og tapping. Støyfri elektronikk og lett å justere ultralav strengehøyde på, så til og med gitaristene som prøver den syns den er lettspilt. Spiller du ute eller inne vinter eller sommer er grafitthalsen dønn stabil og slik du justerte den sist. Ingen døpunkt (ulvetoner) pga materialet, og den låter som en bass selv om du roter deg opp i det øverste registeret (der mange andre begynner å minne om en gitar :lol: )

Når jeg fikk bassen var halsen shimmet fra fabrikk :angry: . Det syns jeg ikke man skal forvente på et instrument til kr.23.000,- Skiftet stol til en Hipshot B type og fjernet shimmingen. Skiftet strengetre som var av den gamle Fendertypen (knapp) til Hipshot strengetre (samme som Sandberg bruker). Bassen ble levert med Basslines PU. Det eneste jeg kunne ønske meg var mulighet for mer jazzbasslyd, og jeg har liggende en Bartolini med splitcoilmulighet som skal inn etterhvert og som jeg håper vil innfri ønsket. Batteriet til preampen lå løst, bare rullet inn i litt skumplast med en strikk rundt fra fabrikk. Kanskje de har endret det? For min del har jeg ettermontert en batteriklemme på lokket til elektronikken, men vurderer å frese inn plass til en 2x9V batteriboks for å kjøre 18V på preampen.

Bassen låter ikke som en MM Stingray, men er mer nøytral. Du kan få MM lyd ved å dra på bass og diskant. Det er +/- 18dB å gå på og jeg har den som regel i nøytral posisjon evt legger på litt bass når jeg spiller soloer.

I tilfelle pimping kan det være greit å vite at plekterbrett får du ikke kjøpt. De må lages. De fins i mange flotte finishvarianter, men min ser slik ut, bortsett fra at jeg ikke har mid kontrol, bare volum. bass & diskant.

Flea5BlackBppgcollage1TN.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.