Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Amp ?


ivoslash

Anbefalte innlegg

Speller for tiden på en Slash signatur, men føler den ikke gir meg heavy nok lyd, så vurderer å selge den :/ Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre/eventuelt hva jeg burde kjøpe etterpå ?

Tror heller du skal kikke litt på amp evt. effekter. En Slash signatur Les Paul skal vel være i stand til å være "as heavy as it gets"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på jakt etter ny amp jeg :P hehe.. Gitaren jeg har er vertfall Heavy Nok :P

Selvfølgelig! Ble forvirret av metalhue her, og glemte overskrifta. Men litt forvirrende også at du søker ny amp i tittelen, men ønsker råd om ny gitar i første post uten å nevne noe om amp...

Hva har du fra før f.eks?

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Ble forvirret av metalhue her, og glemte overskrifta. Men litt forvirrende også at du søker ny amp i tittelen, men ønsker råd om ny gitar i første post uten å nevne noe om amp...

Hva har du fra før f.eks?

haha :P søker ikke råd om ny gitar nei :P

Fra start : Jeg speller for tiden på en Slash signatur amp med min ESP Explorer custom. så vil jeg ha mere heavy lyd å det er jo selvfølgeli ikke gitaren det står på . så lurer på om jeg burde seøge slash ampen min å kjøpe noe annet ? det jeg trenger tips til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha :P søker ikke råd om ny gitar nei :P

Fra start : Jeg speller for tiden på en Slash signatur amp med min ESP Explorer custom. så vil jeg ha mere heavy lyd å det er jo selvfølgeli ikke gitaren det står på . så lurer på om jeg burde seøge slash ampen min å kjøpe noe annet ? det jeg trenger tips til :)

Der ser du igjen! Jeg trodde selvfølgelig du mente Slash signatur Les Paul! :blush:

Prøvd en booster eller od-pedal foran AMPEN din? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der ser du igjen! Jeg trodde selvfølgelig du mente Slash signatur Les Paul! :blush:

Prøvd en booster eller od-pedal foran AMPEN din? :D

Haha :P

Det eneste som er prøvd er en pedal fra Madtone, som funka greit, men er liksom ikke helt perfekt :P har egentlig ikke for mye peiling så er ikke 100 prosent med på hva du mener :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :P

Det eneste som er prøvd er en pedal fra Madtone, som funka greit, men er liksom ikke helt perfekt :P har egentlig ikke for mye peiling så er ikke 100 prosent med på hva du mener :P

En skikkelig god overdrive/tubescreamer/booster er nok en av de mest økonomiske løsningene hvis du i utgangspunktet liker forsterkeren men bare vil ha noe mer heavy. Utover det er det nok en del amper som kan gjøre jobben litt bedre enn den du har hvis heavy er det viktigste kriteriet ditt. Har du noe budsjett? 1.000? 10.000? 30.000?

Du kan jo i teorien bestille en pedal fra en nettbutikk (eller annen butikk som selger fra utenfor sitt normale salgssted) og returnere den etter 14 dager i henhold til kjøpsloven dersom den er strøken (kan være åpnet og prøvd), og i såfall tenkte jeg bare å nevne for deg at det har du alle rettigheter til, men det koster i såfall butikken du kjøper fra veldig mye penger (gjerne 1-2 ganger det pedalen koster mtp regnskap, krediteringer og administrasjon etc), så jeg anbefaler deg i såfall å gjøre god research på nettet først før du bestiller for å være sikker på at du har en intensjon om å beholde pedalen hvis den viser seg å være bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skikkelig god overdrive/tubescreamer/booster er nok en av de mest økonomiske løsningene hvis du i utgangspunktet liker forsterkeren men bare vil ha noe mer heavy. Utover det er det nok en del amper som kan gjøre jobben litt bedre enn den du har hvis heavy er det viktigste kriteriet ditt. Har du noe budsjett? 1.000? 10.000? 30.000?

Du kan jo i teorien bestille en pedal fra en nettbutikk (eller annen butikk som selger fra utenfor sitt normale salgssted) og returnere den etter 14 dager i henhold til kjøpsloven dersom den er strøken (kan være åpnet og prøvd), og i såfall tenkte jeg bare å nevne for deg at det har du alle rettigheter til, men det koster i såfall butikken du kjøper fra veldig mye penger (gjerne 1-2 ganger det pedalen koster mtp regnskap, krediteringer og administrasjon etc), så jeg anbefaler deg i såfall å gjøre god research på nettet først før du bestiller for å være sikker på at du har en intensjon om å beholde pedalen hvis den viser seg å være bra. :)

Takker for tipset :) Budsjettet er vel det jeg får for Slash Ampen da. Så det er vel godt over 10 lapper :)

Liker jo forsterkeren å synes selv den er spesiel, men.. ja du skjønner :P hehe

Endret av ivoslash
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler å prøve en Boss OD-3 eller en Boss SD-1 for å få litt mer ut av ampen din. Begge billige løsninger som nok får fart i ampen din. (Vet det kommer dyrere forslag her nå, men Boss er billig og bra, sannsynligvis ikke best, men de funker bra.) Synes ikke du skal selge ampen med det første. I hvert fall ikke uten å teste noen pedaler i front først.

Boss pedaler blir enda bedre ved å modde. Tommy her på forumet gjør det hvis aktuelt. (tror jeg :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare understreke det flere har sagt. Ikke gjør noe for raskt uten å ha prøvd flere løsninger. Det kan være pickups med høyere output eller en boost/overdrive pedal kan gjøre susen. En ren distortion pedal ser jeg på som et litt dårligere alternativ, men det er ikke umulig at det ville gjøre deg happy også.

Hvor "heavy" vil du ha det? Hva er lyden du trakter etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.