Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner gitar-kjøp


HolyCow

Anbefalte innlegg

Leste guiden, men det ble for mye for meg :)

Vil bare ha en billig gitar med det utstyret jeg trenger.

Hva er det billigste man kan finne av brukbart utstyr?

Har lest masse om lydkvalitet i forhold til strengvalg osv. Hvor mye betyr dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil iallefall anbefale deg å kanskje putte på litt ekstra på den første gitaren. Skal ikke så veldig mange hundrelappene til før du får noe som er flere hav bedre enn de aller aller billigste gitarene. Min første elgitar var en Samick (jeg har den fortsatt, og er av glemsomhets skyld tvunget til å spille på den i sommer), en Stratocaster kopi konstruert av limte sponplater, med ca. 0 i sustain (evne til å holde toner). Likevel var det ett sted å starte, men skulle jeg kjøpt min første gitar igjen hadde jeg nok spedd på med litt ekstra for noe bedre!

Av personlig ærfaring vil jeg sikkert anbelfale NYERE (veldig viktig) epiphone gitarer, og Ibanez gitarer som nybegynnergitarer. Og en kamerat av meg har en Roland Microcube amp (som du får for tusenlappen), som jeg kan se for meg som en ganske god nybegynneramp (dersom du ikke vil ut med for mye penger ;-) )

(Noen sverger også til Squier (Offisielle Fender kopier), som en grei nybegynnergitar, men ettersom jeg ikke har så mye til overs for Fender, skal jeg la være å uttale meg)

Det viktigste er at du prøver å spille på et par gitarer, for å finne noe som ligger godt i hendene, kvalitet på pickups er ikke det viktigste i verden på et så tidlig stadium (og du får heller ikke det beste i nedre prisklasse ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det greieste er som regel å gå til et par instrumentsjapper og prøve de forskjellige pakketilbudene, velg den DU syntes er mest alright og IKKE tenk pa gitarens utseende, men hvordan den er å spille på, klem, trykk og kos :mrgreen: med stengene...

Er du heldig med det første kjøpet av gitar får du mer lyst + at det går fortere å lære...

8)

Hvis du ikke har spilt før kan det være greit å starte med en akustisk gitar(kassegitar)

Mn uansett, prøv deg frem før du kjøper no :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.