Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitar til 2-3000


Cissus

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte en Supreme gitarpakke til ca 1500 kr for noen mnd siden, som min første gitar. Jeg er ute etter å oppgradere litt, og lurer for det første på om jeg har mest å hente på å kjøpe ny forsterker, eller ny gitar først. Noe sier meg at forsterkeren jeg har suger såpass at en ny gitar fortsatt kommer til å høres kjip ut med den forsterkeren. På en annen side er det veldig mye fetere å kjøpe ny gitar i mine øyne.

Ser da primært etter en gitar til 2-3000 som skal være merkbart bedre enn den Supremen jeg har. Har sett og prøvd Epi SG Special, Epi Les Paul Special og 100, Washburn v200 pro (som er på kjempetilbud denne uken her Sound1.com - Washburn V200 Pro

Den Washburnen ser ut som en wicked deal, satt ned fra 5500 til 1890, men når noe ser ut som som er for godt til å være sant, så er det gjerne det..

Ser naturligvis også på bruktmarkedet, men er veldig greit å kjøpe nytt i den forstand at man har garanti, i tillegg til at det ikke er allverden å spare når man er i såpass lav prisklasse.

Liker forøvrig å spille grunge, rock og pop, hvis det gjorde noen noe klokere.

Håper noen vil si litt om hva de gitarene jeg har nevnt står for, samt muligens forslag til andre gitarer i samme prisklasse (gjerne les paul-ish)

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal plukke noe jeg sansynligvis er litt alene om her inne.

Alternativ 1 er Stagg L-400.

Alternativ 2 er Danelectro 59 dano (feiler på alle kriteriene dine, men virkelig mye for pengene!)

Når det gjelder ny amp vs ny gitar anbefaler jeg deg å skrape sammen litt under 900kr og kjøpe deg en Roland cube 15x når du først skal kjøpe. (evt ønske deg en til jul) Da kommer opplevelsen av den nye gitaren til å bli betydelig bedre...

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å surfe rundt på Ebay etter en Ny Schecter... Jeg bestilte min V-1 Apocalypse

Welcome to eBay

i dag, og schecter gir MYE gitar for pengene, denne betalte jeg 3150kroner for, inkludert shipping... og med momsen og tollgebyret holder den seg under 4k ferdig på døra mi. Det finnes mange gitarer på ebay til 2-3000 ferdig levert, det kan jeg love deg ! se etter Schecter C-1 og V-1 classic, der kan du ikke gå galt ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du ønsker deg Epi, men jeg har også alt for mange gitarer. Jeg har en som få vet hvor god er, og som jeg skal selge. Det er en Fernandes, laget i 1991, laget i Japan, og det er skikkelig håndtverk. Gitaren er helt original, bortsett fra hulromsisolering og jackplaten. Du slipper å betale noe for navnet, så dette er mye gitar for pengene.

Link til galleritråd- Castor Fiber, Utstyrstråd - Gitarnorge - Norges største gitarforum - Side 2

Bilde:

Edit- tok vekk bildet, da jeg så det ble veldig prangende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i alle fall opp på en "Standard" modell (enten det er Gibson/Epiphone eller Fender) for at det skal være all verdens oppgradering hva angår gitaren. På bruktmarkedet får du Epiphone SG/LP std og Fender Strat/Tele std til 3000,- og mindre. Mulig du ikke synes du sparer så mye, men poenget er at du faktisk får råd til gitarer som er utenfor budsjettet ditt hvis du skal handle nytt. OG disse gitarene (og mye annet i prisklassen) begynner å bli såpass bra at det er gitarer du kan spille på i mange år uten å være nødt til å oppgradere.

Når det er sagt, kan du jo likegodt starte i andre enden å kjøpe deg en forsterker til 2-3 tusen nytt eller aller helst bruk, da dette jo vil gi deg en langt bedre lyd og gjerne et knippe innebygde effekter som jo også kan være morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt, kan du jo likegodt starte i andre enden å kjøpe deg en forsterker til 2-3 tusen nytt eller aller helst bruk, da dette jo vil gi deg en langt bedre lyd og gjerne et knippe innebygde effekter som jo også kan være morro.

For 2-3000kr får du en forsterker som du ikke kommer til å trenge å bytte ut før du skal spille konsert (og da kan du enten låne eller leie en hvis du ikke har råd selv). Er forsåvidt enig i at å kline til med en litt god forsterker nå sparer deg penger i et 3-5-års perspektiv og kanskje er mer nyttig. :) Så kan du heller bruke fra 3000 og oppover på gitar når du får råd til det. :) Men det får bli et valg du selv gjør. Si ifra hvis du trenger tips til forsterker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tusen takk for mange gode svar, tror nok jeg ender opp med å kjøpe en bra forsterker nå, så får jeg heller glede meg til jeg får penger til en ny gitar :)

Du får starte en ny tråd om forsterkere da. Så får du sikkert noen bra tips. Bare husk å skrive både budsjett og spillestil, samt om du ønsker rør, transistor, effekter, etc. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.