Web Analytics
Jump to content

Tips til rørcombo

Jonathan H.

Recommended Posts

Hei, jeg spiller indierock, poprock, classic rock og litt blues.

Vil ha noe liknende lyd som U2, Kings of Leon, The kooks, Coldplay osv.

Er ute etter en rørcombo som kan brukes live og har bra lyd. ampen kan godt vere ganske enkel (har tenkt å bruke pedaler til vreng). Har sett på VOX AC30H2, Fender 57 Twin-Amp™, Fender 65 Twin Reverb, Ampeg R-212r osv. Noen som har noe tips? :D

Twin Reverb er jo aldri feil, hehe :) Har du sett på Fender Deluxe Reverb? Den er ikke fullt så brutal (Twin Reverb er 80W), så den er litt lettere å temme volumet på :) Billigere er den vel også, og ikke så himla stor og tung! Vibrolux er heller ikke direkte kjip :D

En bekjent av meg har en Deluxe Reverb. Har sett ham bruke den live mange ganger, og volumet er aldri noe problem :) 22 rørwatt spiller høyt. Min Orange Rocker 30 (30W røramp) spiller så høyt at det er helt latterlig :)

Vibrolux er på 40W, kanskje den passer deg bedre?

En bekjent av meg har en Deluxe Reverb. Har sett ham bruke den live mange ganger, og volumet er aldri noe problem :) 22 rørwatt spiller høyt. Min Orange Rocker 30 (30W røramp) spiller så høyt at det er helt latterlig :)

Vibrolux er på 40W, kanskje den passer deg bedre?

Min Marshall Haze 15(W) spiller tøffest på "like før øra blør" volum. (Ikke riktig så galt, men.... ^_^) Den spiller i hvert fall lett på samme volum som jeg pleier å ha på 60watteren live. Skal dra med Haze'n ut nå til helga. Blir spennende hvordan de 15 wattene oppfattes på scene.

Hei, jeg spiller indierock, poprock, classic rock og litt blues.

Vil ha noe liknende lyd som U2, Kings of Leon, The kooks, Coldplay osv.

Er ute etter en rørcombo som kan brukes live og har bra lyd. ampen kan godt vere ganske enkel (har tenkt å bruke pedaler til vreng). Har sett på VOX AC30H2, Fender 57 Twin-Amp™, Fender 65 Twin Reverb, Ampeg R-212r osv. Noen som har noe tips? :D

Skal du bruke pedaler til vreng kan AC30H2 være en super amp. Jeg er egentlig mye mer glad i AC15, men det er jo en veldig smakssak og kommer an på hvor mye futt du trenger. Jeg har aldri hatt bruk for mer enn 15 watt, men jeg vil stort sett alltid ha cleanlyden til å "sprekke opp" litt når jeg må overdøve noen andre... :) Du bør forøvrig høre på Rivera Quiana hvis du ikke har funnet en cleanlyd du liker. Skiller seg litt fra det meste annet og har 50 tøffe watt (ikke at de siste 20 egentlig gir deg så mye volum, men det holder ampen "ren" litt lengre.

Min Marshall Haze 15(W) spiller tøffest på "like før øra blør" volum. (Ikke riktig så galt, men.... ^_^) Den spiller i hvert fall lett på samme volum som jeg pleier å ha på 60watteren live. Skal dra med Haze'n ut nå til helga. Blir spennende hvordan de 15 wattene oppfattes på scene.

Kult om du gir beskjed hvordan du synes den funker live. Det er noen kunder av meg som snuser litt på den til live-bruk og det hadde vært fint med noen flere erfaringer. :) Jeg har jo bare fått brukt den da jeg pakka den opp før jeg sendte den til deg, og da spilte den jo helt rått.

Oioi..

Har du 20 hovdinger eller 5 høvdinger? Det er spm.

Jeg råder deg til å se på Fender Deluxe Reverb. Dette er MER EN HØYT NOK for et hvilket som helst band.

Ellers ville jeg sett på:

Dr. Z

65 Amps

Carr Amplifiers

Sjekk ut www.vintagegitar.no sitt sortiment.

Mvh JE

takk alle sammen. Har tittet litt på fender deluxen og den ser bra ut, men heller fortsatt litt mot VOXen. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en vox AC30h2 billig, eventuelt brukt? Har et budskjett på ca 14.000kr. Og er det noen som har erfaring med Ampeg Reverberrocket?