Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til rørcombo


Jonathan H.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg spiller indierock, poprock, classic rock og litt blues.

Vil ha noe liknende lyd som U2, Kings of Leon, The kooks, Coldplay osv.

Er ute etter en rørcombo som kan brukes live og har bra lyd. ampen kan godt vere ganske enkel (har tenkt å bruke pedaler til vreng). Har sett på VOX AC30H2, Fender 57 Twin-Amp™, Fender 65 Twin Reverb, Ampeg R-212r osv. Noen som har noe tips? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twin Reverb er jo aldri feil, hehe :) Har du sett på Fender Deluxe Reverb? Den er ikke fullt så brutal (Twin Reverb er 80W), så den er litt lettere å temme volumet på :) Billigere er den vel også, og ikke så himla stor og tung! Vibrolux er heller ikke direkte kjip :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg har en Deluxe Reverb. Har sett ham bruke den live mange ganger, og volumet er aldri noe problem :) 22 rørwatt spiller høyt. Min Orange Rocker 30 (30W røramp) spiller så høyt at det er helt latterlig :)

Vibrolux er på 40W, kanskje den passer deg bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bekjent av meg har en Deluxe Reverb. Har sett ham bruke den live mange ganger, og volumet er aldri noe problem :) 22 rørwatt spiller høyt. Min Orange Rocker 30 (30W røramp) spiller så høyt at det er helt latterlig :)

Vibrolux er på 40W, kanskje den passer deg bedre?

Min Marshall Haze 15(W) spiller tøffest på "like før øra blør" volum. (Ikke riktig så galt, men.... ^_^) Den spiller i hvert fall lett på samme volum som jeg pleier å ha på 60watteren live. Skal dra med Haze'n ut nå til helga. Blir spennende hvordan de 15 wattene oppfattes på scene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg spiller indierock, poprock, classic rock og litt blues.

Vil ha noe liknende lyd som U2, Kings of Leon, The kooks, Coldplay osv.

Er ute etter en rørcombo som kan brukes live og har bra lyd. ampen kan godt vere ganske enkel (har tenkt å bruke pedaler til vreng). Har sett på VOX AC30H2, Fender 57 Twin-Amp™, Fender 65 Twin Reverb, Ampeg R-212r osv. Noen som har noe tips? :D

Skal du bruke pedaler til vreng kan AC30H2 være en super amp. Jeg er egentlig mye mer glad i AC15, men det er jo en veldig smakssak og kommer an på hvor mye futt du trenger. Jeg har aldri hatt bruk for mer enn 15 watt, men jeg vil stort sett alltid ha cleanlyden til å "sprekke opp" litt når jeg må overdøve noen andre... :) Du bør forøvrig høre på Rivera Quiana hvis du ikke har funnet en cleanlyd du liker. Skiller seg litt fra det meste annet og har 50 tøffe watt (ikke at de siste 20 egentlig gir deg så mye volum, men det holder ampen "ren" litt lengre.

Min Marshall Haze 15(W) spiller tøffest på "like før øra blør" volum. (Ikke riktig så galt, men.... ^_^) Den spiller i hvert fall lett på samme volum som jeg pleier å ha på 60watteren live. Skal dra med Haze'n ut nå til helga. Blir spennende hvordan de 15 wattene oppfattes på scene.

Kult om du gir beskjed hvordan du synes den funker live. Det er noen kunder av meg som snuser litt på den til live-bruk og det hadde vært fint med noen flere erfaringer. :) Jeg har jo bare fått brukt den da jeg pakka den opp før jeg sendte den til deg, og da spilte den jo helt rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.