Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny bass fra Clement!


Warwick

Anbefalte innlegg

Hei!

Ikke vært veldig aktiv på dette forumet, men tenkte jeg likevel kunne vise bilder av min nye bass. Den bygges av Tom Clement (clementbass.com) og skal være hos meg innen jul :D . Toms basser er forholdsvis rimelige til å være custom, så dersom en er på jakt etter noe slikt kan siden hans være verdt en kikk!

Dette er "planken" som skal bli kroppen:

Treverket er valnøtt.

slabwith171front.jpg

WalnutJonfront.jpg

Kroppen:

173cutoutfront.jpg

173readyforassemblyback.jpg

Med Hipshot bro, og Nordstrand MM5.2 pickup:

157frontready.jpg

Hals av lønn og ibenholdt:

stripyfingerboard.jpg

Tom har som policy at alle bassene skal prøvespilles på en gig før de ferdigstilles og sendes.

Her montert klar før torsdagens gig:

173fullfront.jpg

173fullback.jpg

På mandag starter han med oljing av kropp, og den skal forhåpentlig vis sendes mandagen etter!

Gleder meg sykt til å få den!

Endret av Warwick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er ett eller annet som virkelig ikke tiltaler meg med singlecut-basser, og spesielt når den siden som ikke har cutaway krabber så langt opp langs halsen :/

Når det er sagt så har jeg hørt mye bra om Tom Clement og instrumentene hans, og treverket i kroppen var flott, så jeg tipper du blir strålende fornøyd. Gratulerer så mye med ny bass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vel mest for kosmetiske grunner, men den påvirker ikke spillbarhet med mindre du har en merkelig teknikk.

Tommel bør aldri legges rundt halsen, og spesielt ikke så høyt oppe som den begynner.

Det er som sagt mest for utseende, men det hjelper også ppå instrumentets balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.