Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Flekkete gitarhals....


Anbefalte innlegg

Hola!

Jeg har en gitarhals, som jeg skal lakkere....Men treverket er flekkete, og så på et gitarforum var det en som hadde en hals som så lignende ut og han brukte wood bleach. Men jeg finner ikke noe sånt her til lands.

Jeg fikk et råd av en om å bruke Klorin, men så sa en annen at det kunne skade halsen :o

Er det noen som vet hva jeg kan rense/bleke treverket med?

halsbaksiden.th.png

halshodebakside.th.png

halshodeforside2.th.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd dette er "mission impossible". Bruker du for eksempel lut for å bleke, er det noe som ødelegger treet, og det er ikke noe man ønsker på en gitarhals. Problemet ditt er at det trolig bare er enkelte områder du ønsker å gjøre noe med, og ikke alt. Derfor er dette vanskelig. Du kan forsøke med sitronsyre, kjøpes i vanlig butikk, og så lager du en sterk blanding og pensler med en liiten pensel på på områdene du vil lysne. Helt vekk får du det ikke.

Men det er jo tre, og det trenger ikke være perfekt. Vil du skjule det der, hadde jeg gått for heldekkende farge på hele halsen. Det er ikke uvanlig, og kan være stilig. Det er jo ikke akkurat noe birdseye maple du dekker over. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er redd dette er "mission impossible". Bruker du for eksempel lut for å bleke, er det noe som ødelegger treet, og det er ikke noe man ønsker på en gitarhals. Problemet ditt er at det trolig bare er enkelte områder du ønsker å gjøre noe med, og ikke alt. Derfor er dette vanskelig. Du kan forsøke med sitronsyre, kjøpes i vanlig butikk, og så lager du en sterk blanding og pensler med en liiten pensel på på områdene du vil lysne. Helt vekk får du det ikke.

Men det er jo tre, og det trenger ikke være perfekt. Vil du skjule det der, hadde jeg gått for heldekkende farge på hele halsen. Det er ikke uvanlig, og kan være stilig. Det er jo ikke akkurat noe birdseye maple du dekker over. :)

Jeg fikk råd om sitronsyre og prøvde det, og det hjalp en del :) og resten var bare å pusse. Nå er den klar til å lakkeres :D

Birdseye maple er dritstygt syns jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.