Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

favoritt solo?


Gjest KAARVAAG

Anbefalte innlegg

fant altså ingen tråd om dette,så jeg tenkte jeg kunne lage en :)

hvilken favoritt solo er da din?

min favoritt er Ace Frehley - tokyo 1977

ellers elsker jeg også noen trommesoloer,og denne er fet :D

http://www.youtube.com/watch?v=-EwC0seCbl0

ps: vet ikke om det finnes en slik tråd fra før av,søkte men fant ingen så jeg går ut ifra at det ikke er det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Comfortably Numb eller Stairway to Heaven, eventuelt All Along the Watchtower. Gåsehud hver gang. Vi snakker da om gitarsoloene hvis det ikke var åpenbart.

*kremt* Orddelingsfeil i tittel *kremt*

Endret av Mortius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært flere slike tråder før, deriblant DENNE.

Men strengt tatt blir det litt dumt å bumpe en såpass gammel tråd, så jeg syns ikke at tiltaket ditt er så dårlig. :)

Når jeg lytter til en sang følger jeg alltid nøye med på gitarsoloene, og syns det er vanvittig vanskelig å plukke ut en absolutt favoritt. Det er så mange soloer som er bra på sin måte! Likevel kan jeg selvfølgelig prøve å nevne et par soloer jeg skatter ganske høyt, men det vil i så fall bare bli noen jeg kommer på i farten, og ikke nødvendigvis være mine eneste favoritter. Kinkige greier - hvor mange er det lov å nevne? ;)

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Comfortably Numb eller Stairway to Heaven, eventuelt All Along the Watchtower. Gåsehud hver gang. Vi snakker da om gitarsoloene hvis det ikke var åpenbart.

*kremt* Orddelingsfeil i tittel *kremt*

Skulle til å si Comfortably Numb. Den, "soloene" på Shine On You Crazy Diamond og Time soloen. Noe virkelig magisk med Gilmour sine soloer. Så vakkert at man får lyst til å grine. Rolig, enkelt, vakkert, fantastisk lyd. Ikke at jeg ikke liker type Petrucci soloer også, men ingenting slår Gilmour. Det er så vakkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye bra å velge i her.. Stort sett alt fra Rust In Peace (Hangar 18, Tornado Of Souls), det meste fra Cowboys From Hell (Cemetery Gates, Psycho Holiday), det meste på Images And Words (spesielt Under A Glass Moon, Metropolis)og noe Gary Moore, Vinnie Moore og andre 80-tallsgitarister har mye fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forsøker jeg å trå til med et lite utvalg av mine favorittsoloer:

(Tilfeldig rekkefølge)

Yngwie Malmsteen - "Black Star" (nesten hele låta er en gitarsolo)

Yngwie Malmsteen - "Little Savage" (den som begynner 1:24)

Pink Floyd - diverse soloer fra "Shine on you crazy Diamond" og "Comfotably Numb"

Megadeth - "Tornado of souls" og "Hangar 18"

Judas Priest - "Painkiller"

Testament "Over the wall", ""The new order" og introen til "Alone in the dark"

Ellers står det litt stille i hodet mitt nå, så jeg får komme tilbake til dette litt seinere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.