Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

iMac krasjer med TonePort UX2


nikotro

Anbefalte innlegg

Jeg gikk til anskaffelse av den nye iMac 27", og fikk den i hus i går. Jeg har siklet på Mac i mange år, og så for meg at dette ville være en riktig løsning for hjemmestudioet mitt. Jeg har i mange år hatt PC, og har de siste årene brukt noen forskjelllige Line6 lydkort. I tillegg til POD XT Pro (som jeg for tiden bruker som mulitieffekt i loopen på en Engl Screamer 1*12) har jeg til hjemmestudioet benyttet TonePort UX2. Denne har gjort jobben for det jeg holder på med. Inntil nå. I går, etter å ha eid iMacen i noen timer og etter å ha lastet ned programvare fra Line6 sine hjemmesider, krasjer iMacen hver gang jeg plugger inn TonePorten. Dette hadde jeg ikke hatt problemer med før jeg lastet ned programvaren, og trodde at dersom jeg avinstallerte den, ville problemet forsvinne. Det er ikke tilfellet. Den fortsetter å krasje maskinen. Jeg blir bedt om å holde av/på knappen inne til maskinen slår seg av. Når jeg prøver å slå den på igjen mens TonePorten er koblet til, krasjer maskinen i oppstarten. Så fort jeg kobler ut/vekk TonePorten fungerer iMacen som den skal.

Er det noen som har en ide om hvordan jeg kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å fjerne plist filene som hører til toneport driveren i biblioteket og avinstaller og reinstaller driveren, de ligger i bibliotek -> preferences. Hvis det ikke funker så bør du vente til det kommer en ny driver (stor fare for at driveren ikke er støttet i SnøLeopard. Sliter på min egen iMac med en EMU boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.