Web Analytics
Jump to content

Ekstrem bråking fra Mesa/Boogie Express 5:25 combo

tanisi

Recommended Posts

boogie-express.jpg

Har hatt denne i ca en måned nå og den har fungert finfint, helt til jeg skulle jamme litt i dag etter skolen. Det som skjer er at når jeg har spilt i overkant av ett minutt, så blir det helt stille fra ampen, altså at det ikke kommer noen lyd fra den selv om alle innstillingene er rette. Men så, etter at det har vært stille i 5-6 sekunder, så begynner det å bråke ekstremt og jeg må bare slå av hele greia for å få det til å slutte, og det hjelper heller ikke å ta på volume 0 på gitaren.

Noen som vet hva det er? Dette er en rørforsterker så det er mulig at det er rørene som kan være grunnen, men det er jo litt tidlig at de skal begynne å gi etter allerede etter en måned?

Mikrofonisk preamprør kanskje? De kan vel iblant ta kvelden uten forvarsel, og kan forårsake ulike typer "bråk". Kanskje en idé om du beskriver hvordan "bråket" høres ut, da det vil være lettere å si noe om hva det er.

Denne siden har en del symptomer og mulige årsaker.

Edited by krisonic

Det som er så spesielt kanskje, er at bråket er overdøvende, altså at du må holde deg for ørene for å ikke få vondt i ørene. Lyden er rett og slett uutholdelig og jeg måtte slå av ampen umiddelbart for å ikke få varige men.

Men er det "hyling" liksom? Jeg har vært borti øredøvende lyder fra ampen som ikke forsvinner selv om volumet skrus helt ned. Forsvant ikke før jeg slo ampen i standby. Tror den slags lyder er typisk preamprør. Som sagt, disse kan ta kvelden uten forvarsel og det er jo sånn i røramper at nettopp rørene er den mest sannsynlige feilkilden. Rørene i sluttrinnet pleier gjerne å holde til de slites ut, og så lager de heller ikke øredøvende lyder når de tar kvelden..

Vil egentlig anbefale deg å ta den med til der du kjøpte den (regner med at du kjøpte den ny).

Forklar problemet ditt, så tror jeg nok de skal fikse dette uten ekstra kostnader :)

Det var selvfølgelig en god idé. Du sa jo at du kjøpte ampen for en måned siden eller noe, er jo full garanti da. Har aldri hatt amp med garanti selv, så jeg tenkte ikke på det!