Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

To videoer


Yngtchie Blacksteen

Anbefalte innlegg

Jeg synes du spiller fint Yngtchie! Jeg liker idéene dine :)

Du burde være litt mer bestemt i det rytmiske - du har en tendens til å presse inn ei eller to toner for mye når du roer ned, noe som går ut over den rytmiske flyten.

Eks: Fra 25s i den første videoen, og 23s i den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du spiller fint Yngtchie! Jeg liker idéene dine :)

Du burde være litt mer bestemt i det rytmiske - du har en tendens til å presse inn ei eller to toner for mye når du roer ned, noe som går ut over den rytmiske flyten.

Eks: Fra 25s i den første videoen, og 23s i den andre.

Det er jeg enig i, og det var noe jeg syntes var litt kjipt med den andre videoen. Jeg hadde for første gang planlagt hele soloen, men omtrent midt uti så gikk jeg bort fra den opprinnelige idéen og improviserte resten. I akkurat den videoen ble det litt for mange klisjéer, og jeg manglet en virkelig bra avslutning på soloen.

Det rytmiske er noe jeg sliter en del med, der jeg mange ganger enten er for løs eller for stiv. I den første føler jeg at det fungerte bra å være litt rytmisk udefinert, men så mot slutten blir det for stivt. Det hadde fungert bedre å være mer laid-back, kanskje slå an en tone og la den klinge litt før jeg bender. Bluesy rubato, i mangel av bedre beskrivelse. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra spilt! du har mye fint å komme med. Det første jeg legger merke til er at du har en veldig bra attack i tona di. de to første tonene dine puncher godt. Er dette bevisst? :) ellers så er ikke så mye bomming og styr, men la merke til at det virker som du er litt usikker på hva du skal spille på slutten av 1 videoen. Virker som du slapper av litt mer så det blir en liten forskjell. Dette er på det 27-28 sekundet på første video. Men det er ikke engang pirk, måtte barte skrive noe, så sier litt om kvaliteten på spillinga ninja.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt skuffa jeg.. Klarer ikke å sette fingeren på hva som var galt, men synes det er litt for tynn tone. Synes bare det låter surt til tider, kan godt hende det bare er meg.

EDIT: Litt reverb eller delay hadde vært fint.

Er enig med deg ang. lyden. Men teknikken er det ikke veldig mye å si på, var bra spilt:)

Men lyden ble kanskje litt kjedelig, ville lagt på litt delay/reverb som nevnt ovenfor. Litt kjedelig låtvalg også kanskje?

Men det her var bra, alt i alt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg legger merke til er at du har en veldig bra attack i tona di. de to første tonene dine puncher godt. Er dette bevisst? :) ellers så er ikke så mye bomming og styr, men la merke til at det virker som du er litt usikker på hva du skal spille på slutten av 1 videoen. Virker som du slapper av litt mer så det blir en liten forskjell. Dette er på det 27-28 sekundet på første video.

Jeg spiller vel egentlig bare det som ramler inn i hodet der og da, men du har nok rett i at jeg liker å trø litt til. "Dig in" med plekteret, som noen ville sagt. Jeg prøver å skape litt mer variasjon ved å bruke forskjellig trykk med plekteret, men det hender at jeg glemmer av dette når jeg konsentrerer meg om å spille interessante fraser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra spilt dette! :)

Er enig med noen andre her ang. gitarlyden - litt reverb eller delay hadde gjort seg, men grunnlyden er absolutt bra!

Et eller annet med "touch`en" din som minner meg litt om Brett Garsed :)

Gitaren forresten, Ruokangas? Alltid hatt lyst til å prøve en slik! Fornøyd med den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, jeg skal kjøre på med mer reverb og delay neste gang jeg spiller inn video. Tror jeg holder meg til den lyden jeg har nå, med tonekontrollen skrudd ganske langt ned på stol-pickupen. På denne måten har jeg en flott sololyd i både hals- og stolposisjon uten å måtte begynne med masse fikling med pedaler og slikt. Ruokangas'en min har en type P90-aktige mikrofoner som har en noe kraftigere lyd enn en vanlig Stratocaster, og den har ikke den særegne Strat-lyden heller. Jeg er storfornøyd med gitaren, både lydmessig og spillemessig. Jeg føler at både lyden og utseendet gir en ganske unik vibe, så nå gjelder det bare at jeg blir bedre å spille slik at jeg kan utnytte dette til min fordel. ;)

Det med Garsed merker jeg også i den andre videoen, jeg tror det må ha noe med lyden, den minner kanskje litt om den Garsed bruker i den første instruksjonsvideoen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.