Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

My new Bæibi


Peri

Anbefalte innlegg

Hehe.

Det er faktisk veldig veldig forskjellig fra å spille elbass. Det eneste som likner, er egentlig stemminga, det vil si at tonene er akkurat på samme sted. Man må slå/knipse veldig mye hardere på strengene for å lage lyd, og det blir på en helt annen måte. Også er halsen mye lengre, slik at det selvsagt blir mye større avstand mellom hver tone (båndene blir bredere, for å si det sånn.) Det som dermed er vanskelig, er å intonere. Jeg har ikke problemer med å intonere på en fretless, for der er båndene helt likt plassert som på elbass. Men her blir det veldig annerledes, og man kan ikke tenke "en finger per bånd", på samme måte som på el.

Det som er dritt er at læreren min er på ferie, og kommer ikke tilbake før slutten av juli. Men jeg klarer jo ikke å vente med å spille til det, så kommer sikkert til å lære meg masse feil som jeg må gjøre om igjen:D

Men det får så være, merker i alle fall at jeg begynner å klare å spille rent nå.

I tillegg må jeg få kjøpt meg bue, men har ikke råd til det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bassisten jeg spiller folkemusikk sammen med har en 5strengs kontrabass. fullstørrelse. Sjekkisk kvalitetsinsterument til 65000.

Tar lit tid å venne seg til ja, men når du har skjøndt posisjonene, går det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.