Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Klappe-maskin


Tommern

Anbefalte innlegg

Spill gjerne av "klappevideoen". Hovedsaken er at denne "klappelyden" til alle trommemaskinene veldig fort ble en parodi på seg selv, omtrent som "Orchestral stab"- lyden ble det. Hint "Maria magdalena"..

Hvis det er den "kunstige" klappelyden du er ute etter, så er en sånn HC- pedal noe du bør lete etter. Skal du ha en naturlig klappelyd, bør du se andre steder.

Angående ledige hender, og beklager at jeg høres ut som om Metusalem- Beatles fikk det til, uten at kompet ble tynt. Men det er jo så lenge siden at jeg brukte smokk.

Da får jeg trøste deg med at jeg ikke brukte smokk da Beatles herjet. Da gikk jeg rundt i Woodstock inspiret silkeskjorte med datidens ghettoblaster på skuldra, den spilte vinylsingler og var bare hot! Også hadde jeg Telecaster med håndspunnede coiler... Så det er nok meg som er metusalem her :D

Men jeg ser det som en umulighet at noen av oss 4 i bandet skal klappe slik det gjøres på Claptons Tearing Us Apart. Da holder det ikke engang med gorilla-armer, da må man ha 4 armer. Og dukker det opp en med 4 armer, da blir det ikke noe spilling, for da går jeg hjem..... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er fort gjort å forhåndsdømme, trodde jeg var dobbelt så gammel som alle de andre forum-medlemmene til sammen. Artig.

Men til saken, en enhet som for eksempel en Kaoss- pad, vil kunne spille av et "naturliglydende" håndklapp, uten å måtte dra med seg egne PC-er, eller en AKAI- sampler.

Jeg har en sånn Kaosspad, og det er et veldig morsomt leketøy. Tror ikke jeg skal ta på meg å bruke alle mulighetene live, der jeg skal synge og forsøke å spille gitar eller bass samtidig, men hvis den er klar for å spille av klappelyder på en av de fire padene, så tror jeg det er mulig å gjøre. Jeg tror faktisk jeg hadde lagt inn fire variasjoner, så det ikke låt så "samplet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er fort gjort å forhåndsdømme, trodde jeg var dobbelt så gammel som alle de andre forum-medlemmene til sammen. Artig.

Men til saken, en enhet som for eksempel en Kaoss- pad, vil kunne spille av et "naturliglydende" håndklapp, uten å måtte dra med seg egne PC-er, eller en AKAI- sampler.

Jeg har en sånn Kaosspad, og det er et veldig morsomt leketøy. Tror ikke jeg skal ta på meg å bruke alle mulighetene live, der jeg skal synge og forsøke å spille gitar eller bass samtidig, men hvis den er klar for å spille av klappelyder på en av de fire padene, så tror jeg det er mulig å gjøre. Jeg tror faktisk jeg hadde lagt inn fire variasjoner, så det ikke låt så "samplet".

Fant den på You Tube. Så litt komplisert ut med tanke på bruk, men jeg får sjekke litt rundt på det som dukker opp av forslag.

Takk for engasjementet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.