Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Boss-phaser til å bli gæern av..


Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Boss PH-2 phaser(1987) som, så lenge jeg har eid den, har funket bra med både PSA-adapter og DC-Brick. Inntil for et par dager siden: Først slutta den å lyse, men virka ellers. Så "daua" den helt. Fungerte ikke i det hele tatt. Helt til jeg nå i ettermiddag satte i et BATTERI. DA funka den igjen.. Prøvde så på nytt med DC-Brick, da virka den så vidt det var, veldig "svakt" men ikke noe lys. Så "daua " den igjen. Nå hjalp det ikke med batteri heller. Temmelig oppgitt lot jeg pedalen stå i fred, før jeg etter en ti minutters tid bestemte meg for å prøve med batteri en siste gang. Og DA var den jaggu i gang igjen.. Dårlig kontakt et eller annet sted?

Kanskje det er noen her på forumet som kan forklare dette her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt samme adapter hele tiden? Kan være feil polaritet på adapteret

Ja, jeg har brukt samme adapter hele tiden, to forskjellige: Dunlop/MXR Dc-Brick når pedalen har stått på brettet, og Boss PSA-adapter ellers. Har funket greit hele tiden. Jeg kom til å tenke på at jeg har en Boss CS-3, også denne fra slutten av åttitallet, som også lyser veldig svakt når den går på disse strømkildene. Rare greier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at de ikke krever ACA adapter? De eldste boss pedalene bruker ACA adapter og ikke PSA.

Du kan omgå dette problemet ved å daisychaine via en pedal som krever standard 9v PSA adapter.

les mer her :).: the ACA/PSA debate :.

YESS!! Nå tok jeg og plugga DC-Bricken inn i TU-2, så en kabel ut fra TU-2 og inn i PH-2. Og da VIRKA DEN!! Måtte det vare! Et firfoldig HURRA for deg, Loztboy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.