Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Jag


sammi

Anbefalte innlegg

Hallå

Samuel heter jag, 25 år, bor i Sandefjord. Jag har väl spelat lite gitarr ända sedan barnsben men mer seriöst ca 1år.. Jag spelar allt möjligt men försöker mig på rock mestadels. Jag köpte mig en Parkwood stålsträngad som jag började harva på för ca 1 år sedan, och för ett par månader sedan kompletterade jag med en Hagström Swede + marshall mg100fx, så svårt att hitta fram i gitarr/förstärkar djungeln så det fick bli dessa och de duger för mig.

Mitt mål med spelandet är att någon gång spela i ett band så klart :blink:.

Största anledningen att jag gick med i detta forum är att jag är ute efter en gitarrlärare i Sandefjord/Larvik trakten, så om någon känner sig manad så är det bara att ta kontakt.

Och jag måste ju så klart nämna min gitarr-hjälte och största inspirationskälla Paul Gilbert =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hurra og velkommen! Lykke til med spilling!

Når det gjaldt gitar og forsterker som du nevnte så er det jo så enkelt at de fleste her inne (inkludert meg selv selvfølgelig) maser og styrer hele tiden med hvilke gitarer og forsterkere som låter best og gjør den beste jobben etc, etc, etc. Faktum er at Hagström Swede er en god gitar og Marshall MG er gode forsterkere. Spiller du bra på dem låter det bra også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tack ska ni ha, ju fler svenskar desto bättre :ninja:

Jag håller med dig om grejjerna, och på min nivå är det inte så viktigt att det är supergrejjer heller, viktigare att de känns bra. Sen ska jag säga att hade jag haft lite mer stålar till övers hade det nog blivit lite dyrare gitarr :lol:

Men jag är nöjd med min swede, kanske att jag uppgraderar mickarna här framöver men de duger utmärkt åt mig just nu.

Dessutom har jag tjocka fingrar så nästa gitarr blir en med jumbo frets så det blir lite enklare att köra lite feta licks :P vet det är träningssak också, men det är ju alltid trevligt med en extra gitarr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.