Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Sound City


Bloff

Anbefalte innlegg

Hei. Tenkte jeg skulle starte en liten tråd om Sound City forsterkere, har en Sound City 50 plus.

Noe av det jeg lurer mest på er hvordan man stiller inn en amp "ordentlig/sweet spot"(ja, jeg skjønner jo at hvis man sitter lenge så finner man det ut, men skulle gjerne fått noen tips).

Kontrollene på forsterkeren lyder som følgende:

(High + Low)Normal Volume - (High + Low)Brilliant Volume - Bass - Middle - Treble - Bakpå sitter det en "Gain 1 or 2" bryter som booster bassen litt. (Kjører linked-input fyi)

Er vel egentlig noe jeg kunne funnet ut av selv, men vil gjerne ha noen innspill og generell diskusjon rundt forsterkeren..

Takk på forhånd.

PS: Marshall Cab m/ Celestion G12M elementer.

Endret av Bloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Tenkte jeg skulle starte en liten tråd om Sound City forsterkere, har en Sound City 50 plus.

Noe av det jeg lurer mest på er hvordan man stiller inn en amp "ordentlig/sweet spot"(ja, jeg skjønner jo at hvis man sitter lenge så finner man det ut, men skulle gjerne fått noen tips).

Kontrollene på forsterkeren lyder som følgende:

(High + Low)Normal Volume - (High + Low)Brilliant Volume - Bass - Middle - Treble - Bakpå sitter det en "Gain 1 or 2" bryter som booster bassen litt. (Kjører linked-input fyi)

Er vel egentlig noe jeg kunne funnet ut av selv, men vil gjerne ha noen innspill og generell diskusjon rundt forsterkeren..

Takk på forhånd.

PS: Marshall Cab m/ Celestion G12M elementer.

Du må seff kjøpe deg en Boss FZ-2 og ha volum på maks for å utnytte denne forsterkeren fullt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må seff kjøpe deg en Boss FZ-2 og ha volum på maks for å utnytte denne forsterkeren fullt ut.

Det måtte jo bare komme fra stoner/doom-leiren :D

Men det er jo noe i det, Sound City er relativt cleane og nøytrale amper (i den grad man kan kalle røramper nøytrale) så en god pedal foran hjelper mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, får se om det ikke blir en fuzzface av noe slag rundt juletider. Analogman sin kanskje....

Bruker TS som booster nå, blir kanskje bra lyd, men som nevnt tidligere kan jeg forestille meg at hvis den får en fuzz foran seg kan det bli ganske nice. Litt Gilmour-ish lyd, han fra Gilmourish.com bruker jo 50 plus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.