Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickups fra GFS - metal/rock


Konnis

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mange synes sikkert at jeg begynner å høres ut som en hakkete LP-plate, men i broposisjon synes jeg at Power Rails er kremen av det GFS har å by på. Jeg foretrekker denne pickupen langt på vei foran tilsvarende fra Dimarzio og SD (ToneZone og SH6b f.eks). Sjekk linkene i signaturen min for lydeksempler.

Vet du hvordan power rails låter kontra crunchy rails? Jeg har crunchy rails på straten min nå og syns nedre mellomtone/bass kan bli litt grumsete. Har justert pickuphøyden til der jeg syns det låter best også, bare så det er sagt.

Men i coilsplit mode låter crunchy railen overraskende bra(trodde coilsplit på denne ville være nesten ubrukelig)! Veldig definert med masse bite...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvordan power rails låter kontra crunchy rails? Jeg har crunchy rails på straten min nå og syns nedre mellomtone/bass kan bli litt grumsete. Har justert pickuphøyden til der jeg syns det låter best også, bare så det er sagt.

Men i coilsplit mode låter crunchy railen overraskende bra(trodde coilsplit på denne ville være nesten ubrukelig)! Veldig definert med masse bite...

Jeg har aldri prøvd Crunchy Rails, men jeg har hørt at de er ganske "scooped", noe som ofter medfører at det blir ruskete og utydelig. Men jeg har to gitarer med Power Rails som er stemt i B standard med .56-streng (som jeg bruker i alle låtene mine), og jeg synes det fungerer meget bra. Mellomtonen til Power Rails er veldig "snakkende", i retning Circus Maximus f.eks. Man kan nesten artikulere ord med dem (: Strengeavstanden er viktig dog, de må ha litt avstand til strengene for å låte aller best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg faktisk bestilt meg et sett GFS pickups. Vintage '59 i bridge og Mean P90 i neck.

Ble en jævli sen kveld, men det endte opp med et sett pickups til 500 kroner. Ikke dårlig.

Takker igjen til Konnis som tok opp temaet :lol:

Tilbake til topic: Du kan sjekke Crunchy PAT og VEH. Vet ikke om de er hissige nok for deg? ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har bestilt PU's fra Guitarfetish, sånn omtrent hvor mye koster det i frakt? Ser at mange av pickupsa koster rett under momsgrensa, så er det såpass lite i frakt at det lønner seg med 3 bestillinger (3xfrakt, 0xmoms) eller putte alt i samme bestillinga? (1xfrakt+moms)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.