Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Pickups fra GFS - metal/rock


Konnis

Anbefalte innlegg

Lurer på å sette inn noen nye pickups i Epiphone'n min, og tenkte på GFS. Trenger en hissig humbucker i bridge så lurte jeg på om jeg skulle sette en P90 i neck, bruker ikke neck-posisjonen så mye uansett :P

Som sagt, en saftig og tight humbucker i bridge og en fet humbucker eller snurrig P90 i neck. Hva kan dere anbefale? Helst krom cover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Lurer på å sette inn noen nye pickups i Epiphone'n min, og tenkte på GFS. Trenger en hissig humbucker i bridge så lurte jeg på om jeg skulle sette en P90 i neck, bruker ikke neck-posisjonen så mye uansett :P

Som sagt, en saftig og tight humbucker i bridge og en fet humbucker eller snurrig P90 i neck. Hva kan dere anbefale? Helst krom cover.

Hvis det ikke er P-90 i fra før må du vel i så fall ha en P-90 i humbucker størrelse uten at det nødvendigvis har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistok deg for å være en nybegynner. Så ikke navnet ditt før etterpå. :blush:

Haha, da så. :P

Men kanskje jeg tok meg vann over hode tnår jeg sa jeg var interessert i P90 - er det kun skranglelyd man får ut av det, eller kan den brukes til fete sololyder? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke som en vanlig single coil, ei heller som en humbucker. Kan brukes til det aller meste, og de jeg linket til er vanvittig bra til lusne 35$. Har sånne i den ene LPen min, og kunne ikke tenke meg noe annet. Har nesten utelukkende brukt den gitaren etter at jeg byttet... Er jo selvsagt en smakssak, men hvis du aldri har prøvd, burde du absolutt gjøre et forsøk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange synes sikkert at jeg begynner å høres ut som en hakkete LP-plate, men i broposisjon synes jeg at Power Rails er kremen av det GFS har å by på. Jeg foretrekker denne pickupen langt på vei foran tilsvarende fra Dimarzio og SD (ToneZone og SH6b f.eks). Sjekk linkene i signaturen min for lydeksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri prøvd P90 nei! Så for meg at det var som en singlecoil med litt mer trøkk, bare. Noe som forsåvidt kan være svært tøft til sin bruk, men kanskje ikke som sololyd i metalverdenen? =p

Singlecoils ikke fett til metall-sololyd sier du? Sjekk ut lyden til denne duden, du :)

Yngwie%20Malmsteen-3.JPG

P90 er uansett en helt annen verden enn vanlige singlecoils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.