Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar: Satriani eller Vai?


BjørnReiten

Anbefalte innlegg

Kommer an på bruksområdet..

Vanskelig å forklare, men jeg synes Breed pickupene er mest allsidige. Ikke fullt så "skarpe" som Evolution.

Evolution mikkene er fantastiske til soloer/intrumental musikk, skjærer lett gjennom i en band situasjon, har bra harmonics, men jeg synes ikke de gjør seg like bra dersom man er eneste gitarist i et band og spiller mye rytmegitar.

Breed mikkene er litt "tammere" (i mangel av et bedre ord) og et bedre all-round valg. Synes jeg da.

skjønner hva du mener. høres ut som evoulution pickupene passer meg bedre enn breed'ene da.. spiller ikke rytmegitar nesten så;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skjønner hva du mener. høres ut som evoulution pickupene passer meg bedre enn breed'ene da.. spiller ikke rytmegitar nesten så;)

Hehe, da blir du nok fornøyd med Evolution mikkene :) Men for all det, det funker helt fint å spille rytme på dem også.

De er bare "voicet" på en måte som gjør at de skjærer utrolig bra gjennom i band sammenheng. Er noen som synes at det blir litt for mye av det gode, og at det rett og slett blir for mye diskant og høye mids, men det kommer også veldig an på ampen en bruker.

Jeg brukte mine gjennom en Carvin Legacy amp og det funka som bare det, men så skal visstnok denne ampen være ganske bass-heavy også da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, da blir du nok fornøyd med Evolution mikkene :) Men for all det, det funker helt fint å spille rytme på dem også.

De er bare "voicet" på en måte som gjør at de skjærer utrolig bra gjennom i band sammenheng. Er noen som synes at det blir litt for mye av det gode, og at det rett og slett blir for mye diskant og høye mids, men det kommer også veldig an på ampen en bruker.

Jeg brukte mine gjennom en Carvin Legacy amp og det funka som bare det, men så skal visstnok denne ampen være ganske bass-heavy også da ;)

personlig så elsker jeg hvertfall soundet Vai får ut av gitarene sine, med den litt skarpe og gjennomtrengende lyden, men det har jo som du sier veldig mye å gjøre med hvilken amp man bruker.

Damn...heldig du da..har jævlig lyst på en Legacy og:D På tide med en ny amp, for nå spiller jeg gjennom et svært stereoanlegg, + at jeg bare har en roland cube 30..men men..må spare litt til, så blir det Legacy på meg å:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

personlig så elsker jeg hvertfall soundet Vai får ut av gitarene sine, med den litt skarpe og gjennomtrengende lyden, men det har jo som du sier veldig mye å gjøre med hvilken amp man bruker.

Damn...heldig du da..har jævlig lyst på en Legacy og:D På tide med en ny amp, for nå spiller jeg gjennom et svært stereoanlegg, + at jeg bare har en roland cube 30..men men..må spare litt til, så blir det Legacy på meg å:P

Ja, hvis du liker lyden til Vai så kan den absolutt anbefales!

Kjøp en SD-1 eller lignende, så er du i Vai land tonemessig :P

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med Legacy'n min, men vurderer å "oppgradere" til Legacy 2.

Stort sett samme ampen som originalen, men den har en ekstra kanal og det er jo alltid kjekt å ha :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du liker lyden til Vai så kan den absolutt anbefales!

Kjøp en SD-1 eller lignende, så er du i Vai land tonemessig :P

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med Legacy'n min, men vurderer å "oppgradere" til Legacy 2.

Stort sett samme ampen som originalen, men den har en ekstra kanal og det er jo alltid kjekt å ha :ninja:

nice..Hvor kan jeg kjøpe de og hvor mye koster de ca?=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, de er ofte programforpliktet til å reklamere for sitt signatur-produkt :)

Vai har jo signatur-amp fra Carvin, men har jo hatt en Bogner amp ståendes bak Carvin-stacka på scena..

Så er vel litt forskjellig ute å går, blandt de fleste.

De bruker det som låter bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nice..Hvor kan jeg kjøpe de og hvor mye koster de ca?=)

Vet du, jeg aner faktisk ikke om det er noen her i landet som tar inn Carvin..

Jeg kjøpte min på Riff i Oslo, mener jeg å huske.. Mulig det var før de ble Riff, så det er noen år siden.

Tror faktisk du må på nett for å fa tak i de.

Kan jo handle direkte fra carvinworld.com, der ligger toppen på rundt 6.800 spenn :)

Aner ikke hva du må ut med i frakt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.