Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar: Satriani eller Vai?


BjørnReiten

Anbefalte innlegg

Tror den rosa du har, Castor, er på grensen av så tykke de kan bli. Den er rundere, mer C enn de flatere D halsene de aller fleste RGer har. I tillegg så er den for gammel til å bli regnet som en RG av mange. De fleste tenker vel fortsatt på de pointy modellene. :)

Nuvel. Legg pengene på bordet og vi bytt de mot min Warmoth. ;) Knallgitar! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, det stemmer det. Men jeg tror du skal slite litt med å finne noen som synes de er tykke. Slik jeg ser det, er det variasjoner over temaet "tynn gitarhals".

Det gjelder forsåvidt alle RG modeller, og ellers Ibanez generelt. Har spillt på noen tykke Ibanez halser, men det er ikke mange.

Uansett må vel rådet være å sjekke ut tykkelsen på akkurat de modellene som kan være aktuelle.

Hadde foresten tidenes tynneste hals på den Prestigen jeg hadde - 17mm ved nøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder forsåvidt alle RG modeller, og ellers Ibanez generelt. Har spillt på noen tykke Ibanez halser, men det er ikke mange.

Uansett må vel rådet være å sjekke ut tykkelsen på akkurat de modellene som kan være aktuelle.

Hadde foresten tidenes tynneste hals på den Prestigen jeg hadde - 17mm ved nøtta.

er klar over at det sikkert er tykke halser på noen prestiger også, men de jeg har sett på til nå er 18-19 mm ved toppen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener. Har prøvd noen Rg'er å halsene på de har vært litt for tykke, og litt for ''squire'' for meg. Ønsker en gitar med tynn og lettspilt hals.

Men er det noen som vet om noen Japanske sider som selger ibanez, og som shipper til norge?

Hadde vært en fordel om siden er på engelsk også, er ikke så veldig god i japansk :P

Ha-ha :D Squier ? Her snakker vi vel om to ytterpunkter vel ? De fleste squiere har jo tykk U eller C profil.. Rg'er er jo sånn maks 19mm ved første båndet :) Det er vel ikke laget en squier med en slik type hals..

Men uansett - prøv Guitar Gear : Playback Europe online music dealer for guitars, bass, amps, effects, strings de pleide i alle fall å være rimelige.

Og angående JEM ditt og datt, kjøper du en brukt Japan bygd RG (fra 5xx modellen og opp) får du jo i all hovedsak samme gitar minus "håndhullet" til en særdeles grei penge.. Original Edge trem og godt håndtverk, slik koster plutselig masse penger nå for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha-ha :D Squier ? Her snakker vi vel om to ytterpunkter vel ? De fleste squiere har jo tykk U eller C profil.. Rg'er er jo sånn maks 19mm ved første båndet :) Det er vel ikke laget en squier med en slik type hals..

Men uansett - prøv Guitar Gear : Playback Europe online music dealer for guitars, bass, amps, effects, strings de pleide i alle fall å være rimelige.

Og angående JEM ditt og datt, kjøper du en brukt Japan bygd RG (fra 5xx modellen og opp) får du jo i all hovedsak samme gitar minus "håndhullet" til en særdeles grei penge.. Original Edge trem og godt håndtverk, slik koster plutselig masse penger nå for tiden.

off...dette med tykkelse på halsen ble da et stort tema her:p prøver hvertfall å få fram at jeg vil ha en tynn og lettspilt hals!=)

skal sjekke ut den siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel blitt tema siden du flere ganger påstår at S- og RG kan ha tykke halser, et synspunkt som du gjerne må få ha, men jeg tror du er oppunder alene i verden om å synes det. Faktum er jo at dette er noen av de tynneste halsene som eksisterer på serieproduserte gitarer, selv de eksemplarene med "tykk versjon". 19 mm er ikke tykt..

Eksempel er min S2120, den er ikke slike tynn som på 550-ene mine, men fortsatt veldig tynn.

Nuvel- støtter Greeners forslag om en "ikke utslitt" 550, for eksempel. De kan du plukke opp for rundt 4000, og er meget bra instrumenter. Pass bare på at halsen er rett. De gamle kan ha vridd hals, så det bør du sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel minst en Prestige til salgs her på forumet, jowasv selger iallfall en.....

Edit: Eller tar jeg kanskje feil?? [selges]Ibanez Prestige, VOX - Gitarnorge - Norges største gitarforum

Stod ikke Prestige der....

RG 2550e som jeg selger er en Prestige. Fantastisk gitar. Skrev det ikke i annonsen, trodde at alle visste det. Har rettet opp annonseheadingen. Skjønner ikke at ikke denne er revet vekk for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, nei de gitarene som omtales her er nok breiere ved nut'en enn din LP. Det er tykkelsen på halsen det snakkes om, ikke bredden. Bredden ligger normalt sett innenfor ganske standard mål avhengig av modelltype.

Haha. Syntes det virket litt i overkant tynt ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.