Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny gitar: Satriani eller Vai?


BjørnReiten

Anbefalte innlegg

Yo.

Skal kjøpe ny gitar her nå, men klarer ikke å bestemme meg om jeg skal gå for En Ibanez Jem77v (Steve Vai Signatur) Eller en Ibanez Js1200 (Joe Satriani Signatur)?

Noen som har prøvd en, eller begge gitarene, og kan gi meg noe formening om gitarene? Har en Jem555, og den er hvertfall forbanna smooth! B) men jeg har ikke prøvd Satriani modellen...

Og NEI, jeg skal ikke ha noe SG eller Jackson ellernoe i stedet fordi ''de er myyye bedre''.

bilder:

Satriani ->>> Ibanez Joe Satriani Signature JS1200 | Sweetwater.com

Vai->>> Guitar Gallery | Sweetwater.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du skal ikke ha Jackson eller SG ser jeg, men hva med andre Ibanez gitarer som J-custom? Husk at du betaler mye for signaturen!

Når det er sagt så er Jem og JS veldig forskjellige gitarer, du bør prøve begge før du bestemmer deg. Ser du har prøvd Jem 555, denne er ikke i samme klasse som en "ordentlig" Jem.

JS har blant annet en helt annen halsprofil en Jem. JS har også coilsplit, som etter min mening gjør den noe mer allsidig.

NB! Kjøp brukt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en vanlig Ibanez RG eller S-serie- mye mer gitar for pengene, og du har en gitar som du faktisk kan bruke live uten å bli sett på som en copycat. Signaturgitarer er generelt sett en dårlig idé.

Skjønner hva du mener, men signaturen jeg har fra før er hvertfall helt fantastisk å spille på, + at det er litt fett med en gitar som ikke 21094817 andre har ;) Men har som sagt ikke bestemt meg enda, så mulig det blir noe annet, men blir nok Ibanez tror jeg, MULIG en fender siden jeg har en ibanez fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke ha Jackson eller SG ser jeg, men hva med andre Ibanez gitarer som J-custom? Husk at du betaler mye for signaturen!

Når det er sagt så er Jem og JS veldig forskjellige gitarer, du bør prøve begge før du bestemmer deg. Ser du har prøvd Jem 555, denne er ikke i samme klasse som en "ordentlig" Jem.

JS har blant annet en helt annen halsprofil en Jem. JS har også coilsplit, som etter min mening gjør den noe mer allsidig.

NB! Kjøp brukt!

Er klar over at ''signaturen'' koster mye, men da jeg har en Jem555 som er så god som den er, kan jeg se for meg hvor god en skikkelig Jem er. Er kanskje litt dumt å kjøpe en JS da jeg aldri har spilt på en før ja... Men har prøvd Jem7v også, jevlig god. Er et vanskelig valg.. :)

Men skal sjekke ut andre modeller også, takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, men signaturen jeg har fra før er hvertfall helt fantastisk å spille på, + at det er litt fett med en gitar som ikke 21094817 andre har ;) Men har som sagt ikke bestemt meg enda, så mulig det blir noe annet, men blir nok Ibanez tror jeg, MULIG en fender siden jeg har en ibanez fra før.

Siden du skal ut med såpass med penger kan du jo kanskje custombestille en gitar etter dine specs - da får du en særegen gitar og bedre gitar for samme penga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du, og hva skal du bruke gitaren til?

Floyd Rose, Fender type vibb eller fast bro?

Tynn eller tykk halsprofil?

Har det noe å si om det er 22 eller 24 bånd?

Pickup konfigurasjon - to eller en humbucker, coilsplit? etc...

Jeg tror kanskje det er bedre å definere slike ting først - og så begynne å se hvilke gitarer som kan være gode alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du, og hva skal du bruke gitaren til?

Floyd Rose, Fender type vibb eller fast bro?

Tynn eller tykk halsprofil?

Har det noe å si om det er 22 eller 24 bånd?

Pickup konfigurasjon - to eller en humbucker, coilsplit? etc...

Jeg tror kanskje det er bedre å definere slike ting først - og så begynne å se hvilke gitarer som kan være gode alternativer.

Ja det har jeg gjort, og begge disse gitarene har akkurat det jeg er ute etter. Særlig Jem'en, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det kostenes VELDIG mye mer? Tar jo sikkert evig lang tid å fikse også? Men hadde vært kult det også

Det trenger nødvendigvis ikke koste så veldig mye mer. Hvor lang tid det tar kommer jo an på hvor custom, og hvor du bestiller. F.eks en semi-custom Mayones kan man få fra ca. 14k med leveringstid på et par måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om å skaffe deg en J-custom. Ligger en på finn til litt over 10k.

Hvis du er så fornøyd med 555'en din, kommer du sikkert ikke til å bli misfornøyd med

noen av disse. Synd det er så vanskelig å få testet disse, du ville nok valgt j-customen

hvis du hadde fått prøve.

PS: Jeg liker j-customen min bedre enn suhren jeg hadde. Smak og behag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.