Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Opplysninger om Richwood ønskes


The Euphor

Anbefalte innlegg

Sitter og ser på en billig akustisk gitar, brukt Richwood RG. Prøver å finne info om disse, men det er ikke lett. Regner med det er snakk om laverer kvalitet, men likevel. Noen som har noe info om produksjonsland, priser på nytt, hva som helst? Har funnet andre modeller enn RG, alle i lavere prisleie. RG ser mye stiligere ut... Og Ibanez RG... Hø hø.

Noen som vet noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke skyt meg hvis jeg tar feil her, men såvidt jeg vet er Richwood et firma som driver hovedsaklig med kategorien sære kinaproduserte instrumenter av ok kvalitet. Mener å ha hatt en Richwood autoharpe for en liten stund tilbake som var helt ok og verdt ca det den kostet. Såvidt jeg vet har de ikke hatt noen stor satsning på gitarer tidligere, og jeg tror det ikke finnes noen offisiell sentral importør av dem i Norge (dvs egenimport av typen "insert name here"-kinagitar som "alle" driver med) For all del ikke la det skremme deg bort. Alt er jo lagd i Kina for tiden og jeg kan ikke huske at dette skal være noe verken bedre eller dårligere enn prisen tilsier.

Endret av Morten Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just, i den retningen jeg forventet det skulle være. Den brukte jeg ser på vil de ha 4 lapper for, noe som er i meste laget da den dyreste jeg har funnet ny koster 2k. Rosa finish med hjerter. MÅ jo bare være bra!

Om ikke du har noe annet i den prisklassen som du vil kvitte deg med. ;)

Tar ikke i våpen. Ekstremt liten fare for å bli skutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just, i den retningen jeg forventet det skulle være. Den brukte jeg ser på vil de ha 4 lapper for, noe som er i meste laget da den dyreste jeg har funnet ny koster 2k. Rosa finish med hjerter. MÅ jo bare være bra!

Om ikke du har noe annet i den prisklassen som du vil kvitte deg med. ;)

Tar ikke i våpen. Ekstremt liten fare for å bli skutt.

Har en Morgan Maria E jeg skal pensjonere (bruker den som elevgitar, og jeg har ikke så mye tid til gitarelever for tida) hvis det hjelper deg noe. ;) Billig er den ihvertfall, og tålelig bra...

Hvis ikke kan jo alt skaffes i dette flotte landet, og på et budsjett fra 3000 og oppover finnes det mye spennende rundt omkring i verden. Hvis du vil ha tips kan du jo bare skrive hvilke egenskaper du er ute etter så finner man alltids frem til noe som passer, enten brukt eller nytt. :) Kanskje noen andre også våger seg frempå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg kjører på. :D

Den beste kassegitaren jeg har spilt på var en Kramer Ferrington. Dersom du kjenner til disse (det gjør du sikkert) så vet du at lyden er langt under middels for en akustisk gitar. Derimot var den veldig lettspilt. Jeg har hittil brukt tynne strenger på akustiske gitarer (.010"), men er nå klar for en mer akustisk gitar. Altså en med grei lyd. Cutaway er ønskelig, ellers ingen krav. Blir neppe brukt til annet enn nerding i sofakroken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du spilt på Taylor Big Baby? Halsen er til å bli religiøs av. 15/16 dreadnaught med ekstra "shallow" hals (dvs ikke så veldig smal, men tynn fra gripebrettet til baksiden). Koster jo litt. Fender CD-60 er litt i andre enden av skalaen mtp pris. Veil 1695,- og overaskende god hals (men litt kjip lyd sammenlignet med mer skikkelige gitarer). For 3000 er de billigste Takamine-gitarene fine og for 3500 er Art & Lutherie knall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg testa litt akustiske gitarer, blant annet Big Baby. Jeg ble ikke troende, men smaken er som baken, og gitaren er jo bra. Jeg endte faktisk opp med å like en Fender best, sort med strat hode, cutaway og elektronikk til rundt 4.000,-. Bakdelen var lakkert hals, i naturell var halsen halvmatt, et godt alternativ. Testa Simon&Patrick (mener de heter det) til rundt 5-6.000,-. Låt ikke mye bedre enn Fender, annerledes men ikke himmelstor forskjell. Hva har jeg funnet ut? Den Fenderen jeg testa hadde heltre lokk, og låt mye bedre enn litt dyrere gitar uten heltre lokk. Som ren akustisk gitar (uten kabel tilkoblet) er kanskje forskjellen stor nok til at heltre lokk er verdt noen ekstra kroner. Samtidig som man kan unngå de dyrere med masse fancy greier. :)

Noen som har tilsvarende erfaring, eller rake motsetningen å dele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.