Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Problemer med ESP Eclipse CTM - i


greovhan

Anbefalte innlegg

Hatt denna gitaren i 6-7 måneder nå, altid hatt problemer med en sur F streng (stemt ned i D, så altså tredje streng fra bund). Den er altid sur!

Har prøvd flere 0.11 strengesett, men altid samme resultat. Har også hatt den til justering av halsen (Da var hele gitaren gæern). Men fortsatt er F strenger sur..

Noen som har vært borti samma problemet? Kan det være at han ''flinke'' teknikkern ikke er så flink alikevell? Noen forslag?

Endret av Dysterkald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan sur da? :P At det klirrer, at strengen kommer borti båndet? eller hva mener du? :P

den kommer borti på de lyseste bånda (eller var det de mørkeste :P) Mener det var de mørke. Og så er den bare sur, høres veldig stiv ut, på en måte litt ustemt ut, men uansett hvordan jeg stemmer den så er den sur. så se bort i fra det. Har en mistanke om dårlig justering, men den ser jo fin ut når jeg ser på halsen (om ikke jeg ser veldig feil da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den kommer borti på de lyseste bånda (eller var det de mørkeste :P) Mener det var de mørke. Og så er den bare sur, høres veldig stiv ut, på en måte litt ustemt ut, men uansett hvordan jeg stemmer den så er den sur. så se bort i fra det. Har en mistanke om dårlig justering, men den ser jo fin ut når jeg ser på halsen (om ikke jeg ser veldig feil da).

høres ut som en dårlig inntonering, spør du meg. Hvordan låter strengen på åpen kontra harmonic på 12 bånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som en dårlig inntonering, spør du meg. Hvordan låter strengen på åpen kontra harmonic på 12 bånd?

Jau. Fant en guide om å inntonere, skal teste når jeg kommer hjem, så finner jeg iallefall ut om den er inntonert eller ikke. Noen som vet om en flink kar som kan inntonere den riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. Fant en guide om å inntonere, skal teste når jeg kommer hjem, så finner jeg iallefall ut om den er inntonert eller ikke. Noen som vet om en flink kar som kan inntonere den riktig?

er ikke noen kunst å inntonere. Du må ha en tuner, og være presis når du skrur. Mange som kan å inntonere, så spør på lokale sjappa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok noe med trussroden ja ;) aner ikke hva :P var noe sånt på min LP og da jeg kjøpte den, jeg bare dro til butikken jeg kjøpte den og ba han ta en service på den jeg, og etter det har den vært grei :)

var også borti dette når jeg bytta strenger på Strat. Copien min og. bare å ta en vanlig umbraco(aner ikke hvordan det skrives) og stille littegrann på trussroden til "skurringa" blir borte :)

Endret av metallhue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, den er jo intonert. Sjekka på den måten at jeg stemmer en streng, og slår den på 12 bånd, alle er jo fine...

Men F (G) strengen klirrer intil båndet , er det som er problemet.

Båndet ? så du har konstantert at det er et spesifikt bånd strengen klirrer mot altså ?

Vel, uansett - å heve strengene litt er jo alltid en god start, dessuten å justere trussrod (hals) Hvis du har drevet å skiftet strengetykkelse og type er det ofte nok til at halsen ikke lenger er særlig optimalt justert. Hvis du ikke kan å justere gitarer ville jeg slett ikke "bare skrudd litt på trussrod til skurringen forsvinner" Skal man justere en gitar må man vite hva man gjør og ikke minst hvorfor. Det er ingen heksekunst, men du må sette deg litt inn i hvordan en gitar bør justeres og hvordan de ulike tingene påvirker hverandre.

Ta med deg gitaren tilbake han som justerte den sist og forklar situasjonen du. Det er lov å klage på slikt arbeide også, og ofte er det utbedret på 2 minutter. I verste fall kan du ha et løst eller for høyt bånd, men det vil garantien på en såpass kostbar gitar dekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres ut som en dårlig inntonering, spør du meg. Hvordan låter strengen på åpen kontra harmonic på 12 bånd?

Prøv å sammenligne frettet streng på 12 bånd og åpen streng eller overtone på 12'vte. Så slipper du at det alltid virker som om gitaren er intonert samme hvor ille det egentlig er.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å kuppe tråden, men kan noen gi en forklaring på hvorfor det ofte er G strengen som går igjen når det er snakk om båndklirr..? Svinger denne strengen med større mekanisk amplitude enn andre strenger.? Jeg har et tilsvarende problem som vår venn her med ESP`n, men da på en Schecter C7. Føler jeg har god kontroll over å justere alle aspekter ved en gitar, og hvordan de påvirker hverandre. Har for øyblikket en "perfekt" intonering, strengehøyde og halsens kurving er justert etter beste evne, men g strengen klirrer :angry: Må løfte strengehøyden ut av min comfort-zone for å unngå dette.. Har EMG 707 PU`er, og de er forbasket flinke til å plukke opp denne "klirren"... Skal nok få løst dette, men spørsmålet er altså: Hvorfor går G strenge igjen i disse postene om strengeklirr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.